ateliere-auto

Service-urile auto, o afacere de 1 miliard de dolari

În România funcţionează 10.000 de firme care au ca obiect de activitate întreţinerea şi repararea autovehiculelor, iar numărul lor a evoluat constant de-a lungul anilor, de la 9.320 în 2010, potrivit datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor Publice.

Capitala domină, cu afaceri de 847 de milioane de lei în 2015, urmată de judeţul Ilfov, cu 354 de milioane, şi Constanţa, cu 235 de milioane, relevă o analiză realizată de KeysFin. Din totalul celor 6,6 milioane de vehicule care circulau pe drumurile naționale, 1,1 milioane erau înregistrate în București, din care 956.664 de autoturisme, potrivit statisticilor de stat.

„De la an la an, număr automobilelor la mâna a doua a crescut puternic, iar necesarul de servicii de reparaţii auto trebuie pus în concordanţă cu acest fenomen. Nu există maşină second-hand care să nu aibă nevoie de service. Cum românii s-au obişnuit în a căuta alternative ieftine la serviciile dealerilor, apariţia service-urilor de cartier s-a transformat într-un adevărat fenomen economic”, conform KeysFin.

Maşinile pe benzină, de două ori mai multe

2,5 milioane de autoturisme aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,3% în comparație cu 2014. 3,4 milioane de autoturisme aveau motoare pe benzină, iar 1,9 milioane, pe motorină. 1,8 de milioane de vehicule cuprinse în parcul auto național erau încadrate la o vechime de 6-10 ani, în timp ce 1,7 milioane aveau între 11-15 ani. 1,2 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani.

„În condiţiile în care în România sunt înmatriculate peste 6,6 milioane de autovehicule, business-ul din acest sector este foarte atractiv pentru investitori. Dacă luăm în calcul şi faptul că mai mult de jumătate dintre maşinile înmatriculate sunt mai vechi de 10 de ani şi necesită un service pe măsură, potenţialul de afaceri în acest sector este unul justificat”, explică analiştii.

Din prisma cifrei de afaceri realizate anul trecut, cele mai importante companii din piaţă sunt Automotive Investment Corporation (121,2 milioane de lei), ATP Motors (84,5 milioane), Exclusiv Auto (57,5 milioane), MHS Truck Service (36,7 milioane), Casa Auto Sebeş (32,9 milioane) şi Traian Multiprest (31,7 milioane).

Evaziune fiscală în floare

Nu este exclus ca afacerile derulate în piaţă să fie chiar mai mari, în condiţiile în care evaziunea fiscală joacă un rol semnificativ. „Din datele Registrului Auto Român (RAR), cel care gestionează activitatea service-urilor, rezultă că numai la ultimul control la nivel naţional au fost identificate 770 de firme care nu aveau autorizaţia tehnică RAR şi nu respectau domeniul autorizat.

Cu alte cuvinte, ori funcţionau ilegal, ori desfăşurau alte activităţi decât cele pentru care erau autorizate. Din discuţiile pe care le-am purtat cu oamenii de afaceri din acest domeniu, calitatea serviciilor reprezintă cea mai mare problemă, alături de nivelul de profesionalizare al forţei de muncă. La nivel oficial, în piaţă activează 37.902 angajaţi, cu niveluri de pregătire diferite.

În cazul în care mergeţi la un service de cartier, asiguraţi-vă de calitatea produselor care vor fi montate, cereţi certificate de garanţie şi informaţi-vă dacă nu cumva vă sunt montate piese second-hand. Toate service-urile trebuie să asigure garanţie pentru lucrările efectuate, e absolut esenţial să solicitaţi documentele care prevăd acest lucru alături, bineînţeles, de factura şi de bonul fiscal pentru serviciile prestate”, spun cei de la KeysFin.

Informaţiile sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi persoanele fizice active din România.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii