Se reduc cozile la finanţe în Cluj. Firmele primesc actele fiscale pe internet

Persoanele juridice vor putea opta, din iunie, pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanţă actele administrative fiscale emise în formă electronică de către organul fiscal central, prin accesarea serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV), a anunţat Alin Radu Răducu, inspector superior la Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca.

Printr-un ordin al mininistrului s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice – organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.

SPV este disponibil în prezent persoanelor fizice pentru comunicarea prin mijloace electronice la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică , precum şi alte documente sau informaţii emise de organul fiscal central. În cazul utilizării SPV nu se mai utilizează altă modalitate de comunicare a actelor fiscale.

Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate, iar persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare.

Ce se transmite prin spaţiul virtual

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic prin: certificate calificate; NPOTP (identificatorul persoanei fizice şi cod de autentificare însoţit de o parolă valabilă pentru o singură sesiune de lucru).

Documente fiscale prin SPV

Categoriile de documente ce se pot comunica prin SPV sunt declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau entitatea fără personalitate juridică; cereri adresate MFP/ANAF pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală; acte administrative fiscale, acte de executare mise de MFP/ANAF; documente sau acte emise de acestea la cererea persoanei fizicesau juridice.

În SPV sunt disponibile şi registrul documentelor electronice comunicate în ultimii doi ani; informaţii referitoare la istoricul acţiunilor; informaţii cu privire la obligaţiile de plată; informaţii cu privire la livrările/ prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional; informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii