Românii sunt cei mai vulnerabili la folosirea datelor personale pe internet

Utilizatorul român de internet este cel mai vulnerabil din Uniunea Europeană (UE) la folosirea datelor sale personale de către alte persoane sau entități.

Doar 15% din românii care au navigat online au refuzat să își ofere datele personale în 2016 pentru a fi folosite în scopuri de publicitate față de o medie europeană de 80%, potrivit agenției de marketing Perceptum. Același procent de utilizatori români de internet au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale față de o medie a UE de 40%.

“Analizând cele mai recente statistici oficiale cu privire la utilizatorii de internet din UE, se poate spune că românii și bulgarii sunt relativ neinteresați de protejarea profilulului lor și a datelor personale. Nu știu exact ce înseamnă cookies și nu prea citesc politica de confidențialitate a platformelor online.

Există metode suficiente prin care se pot proteja în fața abuzurilor online, care îi împiedică inclusiv să aibă o experiență reușită de shopping. Asta în condițiile în care comerțul electronic va redefini segmentul de retail în anii următori.

Un utilizator neinformat înseamnă un utilizator vulnerabil și imprevizibil. Cookie-urile sunt punctul central al funcționării eficiente a internetului și pot oferi o experiență de navigare prietenoasă și adaptată preferințelor și intereselor fiecăruia.

Chiar dacă ele pot fi folosite și în scopuri negative, refuzarea sau dezactivarea acestora poate face unele site-uri imposibil de folosit. Există instrumente la îndemâna oricui pentru a se proteja și a beneficia de o experiență de navigare sigură și responsabilă”, spune Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum.

În UE, șapte din zece utilizatori de internet cu vârsta între 16 și 74 de ani sunt conștienți că prin cookie-uri se expun la abuzuri. În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existența acestor fișiere și cu ce oferă ele deținătorilor de site-uri: un feedback valoros cu privire la preferințele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informație, vacanțe.

În 2016, 31% din utilizatorii români de internet au furnizat informații personale online (media europeană 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidențialitate ale site-urilor (37% media UE). În România, 70% din cei care au navigat online au făcut-o de pe telefoanele mobile sau de pe smartphone și 26% au făcut-o de pe tabletă. Datele folosite au fost emise de Biroul European de Statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii