Priorităţile strategice şi planurile de acţiuni sectoriale au fost facute publice de către Guvern pentru fiecare minister în 2016. Documentele publicate pe site-ul Executivului cuprind şi proiecte ce vizează judeţul Cluj.

Unul dintre proiectele din judeţul Cluj pe care Executivul doreşte să îl deblocheze este cel legat de construirea complexului energetic Tarniţa-Lăpuşteşti. Acest proiect necesită o investiţie de peste un miliard de euro, iar realizarea lui va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a ţării, dar şi a zonei. În 2011 se estima că centrala va fi pusă în funcţiune prin 2019 însă pînă acum nu au fost găsiţi investitori. Executivul îşi propune ca în acest an să analizeze „stadiul şi perspectivele de realizare a proiectului Tarniţa Lăpuşteşti”.

Un alt proiect inclus la priorităţile Guvernului pentru acest an vizează dezvoltarea Infrastructurii de Transport inclusă în obiectivele strategice ale României de pe reţeaua transeuropeană TEN-T Centrală. În acest sens se propune elaborarea documentaţiei tehnico economice pentru modernizarea, dublarea şi electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor (lungime 158 km cu o valoare totală multianuală de 196 mil. Euro).

De asemenea vor fi continuate proiectele de autostradă Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3,4 – lungime 70.27 km, cu o valoare totală multianuală 546.03 mil. Euro) şi Cîmpia Turzii – Ogra – Tg. Mureş (8 lungime 2.12 km, cu o valoare totală multianuală 346.44 mil. Euro). În documetul prezentat de guvern figurează şi elaborarea documentaţiei tehnico economice pentru proiectul Autostradă Nădăşelu – Suplacu de Barcău (lungime 93 km, valoare totală multianuală 115 mil euro). Tronsonul de autostradă face parte din proiectul Autostrada Transilvania.

Lucrările la această autostradă au fost începute în iunie 2004, moment în care proiectul prevedea ca 415 kilometri de autostradă, între Braşov şi Borş, să fie construiţi pînă în 2012. În tot acest timp au fost finalizate însă doar două tronsoane, între Cîmpia Turzii şi Gilău, însumînd 52 de kilometri.

În prezent este în lucru şi tronsonul Gilău-Nădăşel. Aici, termenul de finalizare a lucrărilor este aprilie 2016 însă există riscul ca acest termen să nu poată fi respectat deoarece pînă acum nu s-a obţinut revizuirea acordul de mediu pentru defrişarea unei păduri de şapte hectare din zonă.

CM

video: TVR Cluj