Retailul va fi prima industrie care va adopta în viitorul apropiat pe plan local soluţiile de iluminat inteligent prin intermediul cărora clienţii pot fi ghidaţi în interiorul magazinelor (teh­no­logia „indoor positioning”) pentru a găsi produsele pe care doresc să le cumpere, potrivit reprezentanţilor locali ai Philips Lighting, divizia de iluminat din cadrul companiei olandeze cu acelaşi nume.

Philips Lighting a implementat deja această soluţie în cadrul unui hypermarket Carrefour din Franţa. Prin intermediul soluţiei de „indoor positioning” clienţii Carrefour sunt ghidaţi în interiorul magazinului prin intermediul smartphoneului şi al sistemului de iluminat din cadrul hypermarketului. Practic, clienţii trebuie să îşi descarce în prealabil pe smartphone o aplicaţie de­dicată, iar atunci când se află în ma­ga­zin trebuie să o deschidă şi să îndrep­te camera frontală a telefonului înspre sistemele de iluminat instalate la rafturi.

sursa: Ziarul Financiar