Multinaţionalele ne fac cooperative de producţie în România

Francezii de la Carrefour au înfiinţat o cooperativă agricolă prin care să scurteze drumul de la producătorii români la clienții care să susţină o piaţă de desfacere sustenabilă, prima a unui retailer în România. Aceasta grupează 80 de familii, cu 5.000 de tone de legume, pe 60 ha.

„Una dintre cele mai mari provocări pentru agricultorii români este lipsa logisticii, a organizării și a unei piețe de desfacere care să preia producția în proporție de 100%. Cooperativa Vărăști este răspunsul pentru că ne permite să ne concentrăm pe recoltă, productivitate și pe calitatea produselor, adică pe ce știm noi să facem mai bine. De restul se ocupă Carrefour. Îmi doresc ca exemplul nostru să fie urmat și de alți producători din alte zonei”, spune Costel Buturuga, membru fondator.

Micile afaceri de familie păstrează tradiţia

„Am dezvoltat acest proiect din dorința de a fi un partener sustenabil pentru producătorii agricoli locali și un furnizor de produse de calitate pentru clienții noștri. Vrem ca micile afaceri de familie să continue să se dezvolte și să păstreze tradiția și preocuparea pentru culturile agricole”, spune Jean-Baptiste Dernoncourt, director general al Carrefour România.

Cooperativa din comuna Vărăști, județul Giurgiu, însumează 60 ha de teren (din care 15 ha de solarii), cu o producție anuală de 5.000 de tone de legume. Aceasta  are cinci membri fondatori: Carrefour și patru producători locali. Cooperativa adună legumele de la 80 de familii de agricultori din zonă. Cumpărătorii vor putea găsi produsele cooperativei în întreaga rețea de magazine Carrefour din România.

Pentru ca legumele și verdețurile produse să ajungă la consumatori în cel mai scurt timp, Carrefour a construit în Vărăști un depozit de 300 mp, unde producătorii locali le pot depozita. De aici, legumele sunt transportate la depozitul central și apoi distribuite către magazinele Carrefour din toată țara.

Reţeaua de retail va pune la dispoziția producătorilor lădițe din plastic, pliabile și returnabile, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să achiziționeze de fiecare dată navete de carton sau lemn. Etichetele de preț de la raft vor fi inscripționate cu zona de proveniență, astfel încât clienții să devină parte activă a lanțului comercial, susținând direct, prin cumpărare, noua cooperativă agricolă.

12 luni pe an vor exista în magazine legumele de la cooperativă, diferite în funcție de sezon: roșii, salată, ardei, dovlecei, fasole, vinete, varză, țelină, ceapă, usturoi, mărar, pătrunjel, leuștean, spanac, lobodă, leurdă, urzici, ridichi, ceapă verde, usturoi verde, ștevie.

Carrefour în câteva cuvinte

Carrefour este al doilea retailer mondial și primul în Europa, cu 10.100 de magazine în 34 de țări. În România, grupul numără 290 de magazine dintre care 32 hipermarketuri, 201 supermarketuri (74 preluate de la Billa), 54 de magazine de proximitate şi un magazin de comerț online.

Principalii concurenţi ai Carrefour din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Kaufland, Cora, iar pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, dar şi unităţi cash&carry precum Metro sau Selgros.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii