Multinaţionalele finanţează creierele Clujului

Mai multe grupuri internaţionale se arată dispuse să dea bani pentru ideile din domeniul tehnologiei apărute la Cluj care pot să fie dezvoltate în proiecte de amploare în folosul acestora. Carrefour, Orange sau Societe Generale vânează viitoarele tehnologii create de tinerii clujeni. 

Innovation Labs 2017, cel mai mare program de preaccelerare pentru startupuri tehnice la început de drum din România, i-a invitat pe tineri să își aducă ideile la viață în programul de mentorat organizat la Cluj-Napoca, București, Iași, Sibiu și Timișoara. Înscrierile vor fi deschise tinerilor care își doresc să trăiască experiența unui startup pe care să îl dezvolte alături de mentori de top, antreprenori și specialiști în tehnologie și business. Programul din Cluj este organizat de Tech Lounge și Simplon cu sprijinul Orange, Carrefour, BRD Groupe Société Générale, Enel, precum și The Romanian-American Foundation, partener strategic.

Programul urmărește şase direcții de dezvoltare pentru Smart Territories: Agriculture, Cyber-Security, Energy, Health & Lifestyle, Retail și Smart Cities. Tinerii pornesc de la o idee pe care o rafinează în cadrul programului de mentorat și care evoluează într-un prototip viabil, cu aplicații în piață. Programul se va desfășura între 4 martie și 24 mai. Premiile vizează ideile inovatoare care vor modela viitorul industriei energiei, cele care ce vor revoluționa infrastructura din orașele viitorului şi transformarea industriei de vânzări prin personalizare, flexibilitate și optimizarea experiențelor clienților.

„Startupurile la început de drum și studenții sau absolvenții care vor să exploreze ecosistemul antreprenorial sau sunt curioși și dornici să experimenteze cu un nou stil de gândire sunt bineveniți în această experiență. Traseul de la viziune la prototip și la produs nu este liniar, de aceea tinerii au ocazia de a cunoaște mentori extraordinari din industrie și din business alături de care să-și construiască afacerea pas cu pas, alegere cu alegere”, spune Roxana Rugină, cofondator Simplon.

Competiţie clujeană, extinsă în Moldova

Prima etapă a Energy Challenge – ediția 2017 – a adunat idei și soluții tehnice inedite din partea a 17 echipe din şase centre universitare: Cluj-Napoca, București, Iași, Ploiești, Târgu Mureș, Timișoara.  Lucrările propuse au fost analizate de un juriu format din specialiști E.ON, în etapa următoare calificându-se nouă echipe dintre cele înscrise în competiție. Echipele finaliste vor participa în perioada 27 februarie – 3 martie, la Târgu-Mureș, la un training specializat. Totodată, echipele vor avea posibilitatea de a dezvolta ideea cu care s-au înscris în concurs sau de a primi sfaturi de la specialiștii în domenii tehnice și resurse umane.

Energy Challenge este o competiţie dedicată studenţilor dornici să contureze noi modele de afaceri pentru lumea dinamică și în continuă schimbare a energiei. Ediţia 2017 este dedicată studenților la zi, nivelul licenţă şi master. Energy Challenge a debutat în 2015 pe plan local, la Cluj-Napoca, iar în 2016 s-a extins şi la Iaşi, antrenând zeci de studenţi. În 2015 proiectul câştigător a fost phone controlled meter (integrarea unui modem GSM/GPRS pentru a efectua controlul de la distanță prin intermediul rețelei de telefonie mobilă).

În 2016 membrii echipei câştigătoare, Future Energy, au beneficiat de o vizită de lucru la sediile E.ON din Malmo (Suedia) şi Copenhaga (Danemarca), unde au vizitat parcuri eoliene și puncte de lucru cu infrastructură E-mobility. Tinerii au testat maşinile Tesla în Danemarca întrucât  proiectul câştigător, Car to Grid, a avut ca temă conectarea la reţea a maşinilor electrice. E.ON a intrat în România în 2005, când a preluat fostele societăţi de stat din domeniile gaze naturale şi energie electrică. În ultimii 10 ani, E.ON a investit în România 1,3 miliarde de euro.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii