Lidl şi Profi deschid magazine la foc automat la Cluj

Două lanţuri de supermarketuri, Profi și Lidl, dau în funcţiune aproape simultan unităţi la Cluj-Napoca şi se află în topul retailerilor cu cea mai mare expansiune locală.

Lidl va continua investițiile în România prin inaugurarea a două magazine, în Cluj-Napoca și în Târgu Jiu. Cel din Cluj se situează pe str. Alexandru Vaida Voevod. Odată cu deschiderea fiecărei unităţi vor fi create 20 de locuri de muncă. Fiecare dintre cele două magazine are o suprafață de 1.200 mp și 100 de locuri de parcare.

Procesul de construire a noilor magazine se află în linie cu demersul spre sustenabilitate al Lidl, prin folosirea unor tehnologii avansate din domeniul construcțiilor, în conformitate cu normele de protecție a mediului. Acesta se aliniază tendinţei de dezvoltare imobiliară durabilă, care se încadrează în standardele europene.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a 10.000 de magazine. Cu 215.000 de angajați, grupul german se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.

Pe harta Profi şi-au făcut apariţia mai multe localităţi mici, alături de marile oraşe. În format City s-a deschis la Cluj-Napoca un supermarket pe str. Mehedinţi, al 18-lea din localitate. Acesta se întinde pe 121 mp, dintre care suprafața de vânzare 88 mp. Prin cele 515 de magazine ale sale, prezente în 265 de localități, și cu 11.000 de angajați, Profi este rețeaua de retail cu cea mai mare extindere geografică din România.

Reţeaua de magazine de discount şi de cartier a fost fondată în Belgia, fiind apoi preluată de Polish Enterprise, fond de investiţii polonez administrat de Enterprise Investors. În 2012, magazinele au fost transformate în unităţi de proximitate, renunţându-se la politica de discount. În 2013, Profi a înglobat Alimrom Cluj. Enterprise Investors a vândut reţeaua, pentru 533 de milioane de euro, fondului de investiţii Mid Europa Partners.

Profi operează trei tipuri de magazine: standard – suprafeţe mari, gamă largă de produse, city – suprafeţe mai mici, gamă mai restrânsă şi loco – destinat localităţilor rurale. Compania a avut în 2015 venituri de 565 de milioane de euro. Printre concurenţii direcţi de la Cluj ai celor două reţele se mai numără Carrefour, Penny Market, Unicarm, Oncos şi în curând Mega Image.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii