Divizia Ford Trucks va intra de anul viitor pe piaţa românească, iar din 2018 va fi prezentă cu un centru la Cluj-Napoca, în cadrul politicii sale de extindere.
Aceasta vrea să deţină în România, în primul an, 10% din piaţa transporturilor care activează în segmentul construcţiilor, al municipalităţii şi transporturilor naţionale, respectiv 5% din piaţa totală, a menţionat Stefano Albarosa, fondator al Cefin Trucks. „Pentru a atinge astfel de obiective şi a susţine dezvoltarea continuă a reţelei Ford Trucks în România, vom mări în mod semnificativ echipa actuală cu profesioniştii cei mai buni pe care îi are piaţa de oferit”, a declarat Albarosa.
Ford Trucks a încheiat un parteneriat cu Cefin Trucks, care devine importator şi distribuitor exclusiv al acestei gamei în ţara noastră şi care va oferi servicii de vânzare, postvânzare şi distribuţie de piese de schimb. Cefin va aloca activităţii Ford Trucks întreaga sa reţea şi infrastructură de vânzare şi postvânzare de vehicule comerciale. Va fi adăugată o capitalizare de 1,5 milioane de euro pentru ca activitatea comercială să înceapă şi pentru a fi asigurate stocurile necesare.
Comercializarea de vehicule rulate şi service vor fi pilonii dezvoltării acestei noi operaţiuni. Baza materială a companiei va fi transferată noii operaţiuni comerciale dedicate Ford Trucks: angajaţi, sisteme, baze de date de clienţi, echipă de management. Pentru primul an integral de activitate (2017), Cefin plănuieşte vânzarea a 185 de unităţi noi Ford Trucks, ajungând la 300 de unităţi în 2018, plus vânzările de camioane rulate realizate de companie. Contribuţia Ford Trucks la afacerile Cefin e estimată la 12 milioane de euro în 2017.
Reţeaua Ford Trucks România are puncte de vânzare în Bucureşti, Arad, Deva şi Timişoara, iar până în 2018 vor fi făcute investiţii la Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa. Ford Trucks operează în Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, Africa, Rusia şi Comunitatea Statelor Independente, cu obiectivul de a ajunge la 50 de ţări până în 2020. Compania are un efectiv de 750 de ingineri şi a investit în dezvoltare 150 de milioane de euro. Principalii săi concurenţi de pe piaţa românească sunt Mercedes Benz, MAN, Volvo Trucks, DAF, Iveco, Scania, Renault Trucks.
Cei mai valoroşi producători auto din lume
- Toyota 29,5 mld. dolari
- BMW 26,8 mld. dolari
- Mercedes Benz 22,7 mld. dolari
- Honda 13,2 mld. dolari
- Ford 13,1 mld. dolari
- Nissan 11,5 mld. dolari
- Audi 9,5 mld. dolari
- Land Rover 4,7 mld. dolari
- Porsche 4,4 mld. dolari
- Tesla 4,4 mld. dolari
Sursa: AutoNews