Mircea Turdean, Director General Farmec Cluj-Napoca
Mircea Turdean, Director General SC FARMEC. „Suntem mândri că reprezentăm Clujul”

Interviu cu Mircea Turdean, Director General SC FARMEC SA

FARMEC îmseamnă începutul istoriei cosmeticelor în România

1. Spuneți-ne câteva cuvinte despre istoria companiei Farmec.

Farmec are o istorie îndelungată, care a început în urmă cu 125 de ani și care a traversat numeroase epoci economice și sociale. Suntem, fără îndoială, cei care au scris începutul istoriei cosmetice în România și suntem mândri că am rămas o companie 100% românească, de succes.
Nu putem vorbi despre istoria Farmec fără a aminti de momentul în care Prof. Ana  Aslan ne-a încredințat patentul pentru Gerovital H3, o invenție românească care a revoluționat industria cosmetică nu numai din România, ci din întreaga lume.
Privatizarea companiei, prin metoda MEBO, a asigurat Farmec capital 100% local
Astăzi suntem cel mai mare producător local de cosmetice și una dintre cele mai importante companii de profil de la noi din țară. Avem 400 de produse în portofoliu și o echipă inimoasă de 600 de angajați, cărora le datorăm reușitele companiei.

2. Cum se manifesta piața cosmeticelor înainte de 1990? Unde  se situa Farmec înainte de 1990 și unde este acum?

Am fost multă vreme, până in 1989, singura sursă de produse cosmetice pentru consumatorii din România. Am traversat și perioade bune și perioade grele, când a trebui să găsim resurse pentru a crea produse performante pentru românce în ciuda condițiilor economice grele
După 1990, provocarea principală a devenit concurența puternică a producătorilor stăini care au intrat pe piața românească.
Datorită echipei Farmec și a unui management eficient, care a știut să păstreze avantajele Farmec și să se adapteze momentului, suntem astăzi printre cele mai competitive și mai de succes companii de profil din România
Avem marele avantaj că suntem o companie 100% românească și ne cunoaștem foarte bine consumatoarele, cărora le oferim permanent produse noi, eficiente și la prețuri adaptate puterii lor de cumpărare.

3. Care este cea mai reprezentativa  gamă de produse a companiei?

Suntem mândri să deținem în portofoliu Gerovital (Gerovital H3 – moștenirea Prof. Ana Aslan, Gerovital Pure,Gerovital geluri de duș), marcă lider de piață pe segmentul îngrijirii tenului. Este cu siguranță cel mai renumit brand al companiei, dovadă fiind și recenta titulatură de ”Superbrands 2013” pe care a câștigat-o.
Alături de Gerovital, compania a dezvoltat și alte mărci puternice de produse de îngrijire, cum sunt AslaVital sau Farmec, sau gamele de produse de curățenie Nufăr și Triumf.

4. Cum a evoluat SC FARMEC S.A. ca  cifră de afaceri în ultimii ani?Care este ponderea import-export în cifra de afaceri?

În ultimii ani, cifra de afaceri a crescut în medie cu aproximativ 10% de la un al la altul.
Anul trecut, am înregistrat o cifră de afaceri de peste 138 milioane lei, cu 14% mai mare decât în 2012.
Avem un istortic la export de peste 37 de ani, fiind una dintre cele mai longevive companii românești care oferă produse consumatorilor din stăinătate. Numai anul trecut, am exportat  produse în valoare de 1,2 milioane de Euro către piețe din întreaga lume.

5. Unde este locul SC FARMEC S.A. în mediul de afaceri clujean? Sunteți competitivi pe piața internă și externă?

Clujul are una dintre cele mai dinamice economii din România, în care Farmec este unul dintre pilonii de bază, una dintre putinele companii care a reusit sa reziste de-alungul timpului si mai mult, sa performeze
Aici ne desfășurăm activitatea de zeci de ani – aici avem fabrica, centrul administrativ și cel mai nou magazin de brand Farmec

6. Cât investiți în cercetare, inovare și dezvoltare în companie?

Continuăm programul de investiții în modernizarea tehnologică și continuăm să investim în dezvoltarea de produse noi, inovatoare, care să ne confirme poziția de cea mai importantă companie românească de cosmetice
Numai anul trecut am investit 600.000 de euro în retehnologizarea fabricii și în modernizarea sistemului de distribuție

Industria şi frumuseţea Clujului în 30 de ţări

7. Pe ce segment din activitatea companiei dumneavoastră vă concentrați cu prioritate în acest moment?

Suntem lideri de piață pe mai multe segmente și le vom oferi în continuare consumatorilor produsele de care au nevoie, la prețuri adaptate puterii lor de cumpărare.
În plus, ne vom concentra atenția asupra exporturilor. În acest moment, Farmec exportă produse în peste peste 30 de ţări, principalele pieţe fiind Japonia, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Irak, Kuwait, Grecia, Canada. Anul trecut, ne-am crescut prezența în Ungaria și Moldova și vom continua să căutăm noi piețe viabile pentru extindere.

8. SC FARMEC S.A. s-a adaptat normelor privind protecția mediului?

Respectam intru totul normele privind protectia mediului; efectuam zilnic prin specilaistii nostri si trimiestrial prin laboratoare acreditate, analizele la apele tehnologice uzate; respectam legislatia de mediu privind nivelul de zgomot si emisiile in aer; efectuam colactarea selectiva a deseurilor de la generarea acestora pana la valorificarea sau eliminarea lor
Farmec detine ISO 14001/2014 privind protectia mediului

9. Ce preferați în relație cu angajații: creativitate, loialitate sau experiență?

Suntem mândri să spunem că la Farmec avem angajați experimentați și loiali, cărora le datorăm faptul că suntem astăzi unul dintre cei mai importanți producători de cosmetice de pe piață. Cât despre creativitate, baza succesului nostru este inovația, de la cercetare și dezvoltare de produs pana la solutii de distributie si marketing, asadar este in adn-ul oricarui angajat pe care-l avem
Investim constant în programe de perfecționare a personalului

10. La produsele cosmetice există, în media, publicitate agresivă. Cât credeți că acest lucru contează?

Avem produse foarte bune și eficiente, dar fără o prezentare pe măsura inovației și calității lor va fi greu sa se impuna pe piata. De aceea investim în jur de 10% din CA in marketing.
Deși bugetele noastre de marketing sunt mult mai mici comparativ cu cele ale companiilor multinaționale, Farmec reușește să țină pasul cu acestea.

11. Cum se identifica compania Farmec  cu Clujul?

Clujul reprezintă parte a succesului nostru și suntem mândri să reprezentăm comunitatea clujeană, dar si la nivel național și internațional.
Suntem implicați în dezvoltarea regiunii prin locurile de muncă pe care le generăm și prin proiectele pe care le desfășurăm permanent în sprijinul comunității (am acordat un grant de cercetare pentru un proiect desfășurat la Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațeganu, colaborăm continuu cu Colegiul Tehnic Ana Aslan și susținem tinerii din Cluj să se dezvolte prin sport, prin Baza Sportivă Farmec).

12. SC FARMEC S.A. înseamnă prezent și viitor. Ce înseamnă prezentul și ce înseamnă viitorul pentru dumneavoastră?

Suntem o companie cu tradiție și știm să ne folosim experiența pentru a crea produse moderne și inovatoare pentru consumatorii din România, dar și pentru cei din cele peste 30 de piețe către care exportăm
Ne-am câștigat locul în istoria cosmeticii românești și suntem astăzi cel mai important producător de cosmetice din România deoarece nu numai că ne-am adaptat vremurilor actuale, ci, mai mult, am înțeles că trebuie să învățăm să proiectăm viitorul și să anticipăm tendințele

grup
Produsele Farmec. Frumuseţe, eleganţă, forţă, subtilitate şi discreţie.