Lanţul de retail recent cumpărat de fondul de investiţii Mid Europa a dat în funcţiune o unitate de vânzare în complexul studenţesc Hasdeu, intrând astfel în concurenţă cu micile magazine existente în zonă.
Magazinul din Cluj-Napoca al Profi Rom Food (PRF) este poziţionat chiar pe str. Bogdan Petriceiu Hasdeu şi dispune de o suprafață de 245 mp, din care sala de vânzări este de 140 mp. La finele săptămânii reţeaua a ajuns la 511 unităţi în România, în 263 de localități, cu 11.000 angajați.
Lanţul de supermarketuri a închiriat pentru noul său centru logistic din Cluj 25.000 mp de la CTP Invest, conform companiei de consultanţă JLL. CTPark dezvoltă două parcuri industriale în zonă. Centrul de distribuţie este al şaselea pe care PRF îl deschide în România pentru a susţine planurile de dezvoltare. În zona Clujului, PRF mai deţine o unitate de 11.500 mp pentru depozitarea de produse uscate.
Profi anunţa planuri de accelerare, finanţate din resurse proprii şi dintr-un împrumut de 177 milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi de la Raiffeisen Bank. „Planul de afaceri pentru următorii trei ani, în egală măsură optimist şi realist, prevede un ritm de deschideri de cel puţin 100 de magazine anual”, motiva directorul financiar al PRF, Dumitru Dragomir.
Reţeaua de magazine de discount şi de cartier a fost fondată în Belgia, fiind apoi preluată de Polish Enterprise, fond de investiţii polonez administrat de Enterprise Investors. În 2012, magazinele au fost transformate în unităţi de proximitate, renunţându-se la politica de discount. În 2013, Profi a înglobat Alimrom Cluj.
Enterprise Investors va vinde reţeaua pentru 533 de milioane de euro fondului de investiţii Mid Europa Partners (MEP), a anunţat Sebastian Krol, asociat al Enterprise Investors. Tranzacția va fi supusă aprobărilor antitrust şi se va finaliza în primul trimestrul al acestui an.
Profi operează trei tipuri de magazine: standard – suprafeţe mari, gamă largă de produse, city – suprafeţe mai mici, gamă mai restrânsă şi loco – destinat localităţilor rurale. Compania a avut în 2015 venituri de 565 de milioane de euro. Printre concurenţii săi din segmentul supermarketurilor se numără Lidl, Carrefour, Penny Market, Mega Image, Unicarm sau Oncos.