Companiile îşi împart bugetele de promovare între internet şi mass-media

Dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor şi serviciilor în mediul online va fi în 2017 principala tendinţă în comunicarea de business, reiese din opiniile a 650 de manageri din mediul de afaceri românesc, chestionaţi de Frames Media Network şi BTvideo.

În baza unui chestionar realizat de cele două companii pe platformele online, la care au fost invitaţi să răspundă reprezentanţii unor firme din sectoarele cheie ale economiei, a reieşit faptul că internetul ar urma să fie cel mai atractiv mediul de comunicare pentru mediul de afaceri românesc în 2017.

Cei mai mulţi manageri chestionaţi (78%) consideră comunicarea şi promovarea drept elemente esenţiale ale dezvoltării business-ului, iar 64% au o strategie clară, coerentă şi bine definită de comunicare. Print-ul şi reclama radio-TV acoperă 25-30% din buget, în timp ce marketingul online susţine 30-45%. Restul îl reprezintă afişajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing, alte forme de promovare.

Întrebaţi în ce măsură sunt satisfăcuţi de modul în care se derulează comunicarea business-ului, cei mai mulţi manageri (67%) au acordat calificative medii (3-4), pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opţiunea cea mai scăzută (1). Tot mai multe firme sunt dispuse să îşi externalizeze serviciile de comunicare către companii specializate (73%), iar cei care au făcut-o au notat colaborarea cu astfel de firme cu calificative de 3-5, pe o scară de la 1-5.

Managerii chestionaţi au menţionat drept criterii esenţiale în selectarea platformelor de comunicare inovaţia (72%), experienţa (61%), preţul serviciilor (59%) şi raportul real de activitate (45%). Celelalte criterii menţionate au vizat portofoliul de clienţi, recomandările şi flexibilitatea derulării colaborării.

Pentru 2017, cei mai mulţi manageri (82%) au susţinut necesitatea dezvoltării unei comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor instrumente dedicate unor categorii bine definite de clienţi.

Creşterea vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) şi notorietatea (56%) au fost considerate drept cele mai importante ţinte pentru dezvoltarea comunicării în anul viitor. Chestionarul a fost completat în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie. Rezultatele sunt menite să ofere un indicator privind perspectivele comunicării în 2017.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii