Clujenii intră în topul accesărilor pe eMag

Cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMag de pe dispozitivele mobile sunt din București – sectorul 6, Constanța şi Cluj, urmate de Timiș, Iași, București – sectorul 1, Ilfov, Prahova, Brașov și București – sectorul 2.

Retailerul online a anunțat că a înregistrat anul trecut 151 de milioane de vizite de pe dispozitivele mobile (55,9% din total), de două ori mai mult decât în 2015, iar o treime din comenzi a provenit de pe telefoane inteligente și de pe tablete. Traficul total, de 270 de milioane de vizite, a crescut cu 63% față de 2015. În septembrie și decembrie dispozitivele mobile au adus 60% dintre trafic.

„În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului de pe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent”, conform reprezentanţilor eMag.

Dispozitivele mobile au determinat o creștere de comenzi cu 148% față de 2015. O treime dintre comenzile din 2016 au provenit de pe dispozitive mobile. Chiar dacă utilizatorii folosesc preponderent browserul de telefon mobil, aplicația eMag a înregistrat o creștere de 175%, și a adus 41 de milioane de vizite. 48,4% dintre utilizatori au între 25 și 34 de ani, urmaţi de cei de 35-44 de ani (28,5%). Cele mai cumpărate produse sunt pentru copii (4,7%), casă şi decoraţiuni (3,7%) și cosmetice (3,3%), electrocasnice mici şi mari, telefoane mobile şi accesorii.

În 2011, eMag a introdus pe piaţa din România conceptul de Black Friday, oferind reduceri situate între 30 şi 60%, iar un an mai târziu, 63 de autoturisme, cu o valoare de 1 milion de euro. În 2012 s-a extins pe pieţele externe, realizând comerţ online în Bulgaria, unde a ajuns la o cotă de piaţă de 60%, iar apoi în Ungaria, în 2013. Dante International, societatea care deţine site-ul, are showroom-uri în Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Craiova, Oradea, Braşov, Galaţi, Timişoara, Constanţa, Bucureşti.

eMag şi-a început activitatea în 2001 ca magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, fiind înfiinţat de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu şi Bogdan Vlad. În 2009, 51% dintre acţiuni au fost cumpărate de Asesoft Distribution, director general devenind Iulian Stanciu. În 2012, fondul de investiţii Sud African Naspers, cu afaceri anuale de 5 miliarde de dolari în media, comerţ electronic şi internet, achiziţionează 70%.

În 2014, ultimul dintre fondatorii companiei, Radu Apostolescu, a renunţat la acţiunile deţinute, respectiv 8,4%, acestea fiind preluate de către Stanciu şi de grupul Naspers. Stanciu deţine 25,8% din Dante International, iar Naspers, 74,2%. În 2016, eMag a preluat competitorul PC Garage.

Depozitul de la Cluj, inaugurat în toamnă

EMag şi-a deschis în toamnă un depozit în parcul industrial Tetarom III din comuna clujeană Jucu. Strategia platformei de comerţ electronic este de a înfiinţa depozite regionale la Cluj, Braşov şi Timişoara pentru a reduce timpul de livrare. Suprafaţa Transilvania Construcţii Park, parcul logistic din Tetarom III care găzduieşte depozitul, se întinde pe 16 ha, dintre care 80.000 mp hale de depozitare şi spaţii de birouri.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii