Afacerea proprie, mai importantă decât familia

42% dintre antreprenori ar pune afacerea pe primul plan în cazul unui conflict între nevoile familiei și cele de business. Afacerile de familie din România vor investi prioritar în capitalul uman, extinderea pe noi piețe și transformarea digitală.

“Dacă la ediția din 2015 a barometrului „Afacerilor de familie din România” nu se putea vorbi foarte mult despre tendințele din mediul digital, la ediția de anul acesta, 66% au un angajat care are ca rol urmărirea acestor tendințe. 6% dintre firme intenționează să recruteze pentru această poziție, în timp ce doar 28% nu au încă un chief information officer sau un echivalent”, constată Alexandru Lupea, asociat în cadrul EY România.

Întrebați ce ar face în situația în care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi în totalitate nevoile familiei și ale afacerii, 42% din antreprenori ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai mulți dintre antreprenori (57%) ar ajusta atât nevoile familiei, cât și pe cele ale afacerii, în așa fel încât ambele să aibă parte de resurse pentru susținere și pentru creștere.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

73% dintre afacerile de familie de peste 1 milion de euro nu au încă implementate structuri de guvernanță familială și nici nu au în plan crearea unor astfel de structuri. 85% organizează întâlniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se întâlnesc mai des de trei ori pe an în acest scop.

100% dintre antreprenori au identificat responsabilul pentru succesiune, față de 87% la nivel global. Dacă la nivel global, consiliul de administrație este cel mai des responsabil pentru realizarea succesiunii (44%), urmat de proprietari și de director general, în România proprietarii sunt responsabili în 78% dintre cazuri, urmați de CEO (15%) și de consiliul de administrație (5%).

Planificarea succesiunii nu are un efect major dacă aceasta nu este dublată de un proces continuu de actualizare a informațiilor în conversația din cadrul familiei, în timp ce toate părțile interesate sprijină ferm acest proces. De asemenea, succesorii trebuie să fie pregătiți continuu pentru această trecere.

20% dintre afaceri au realizat cu succes trecerea la a doua generație de antreprenori, în timp ce 73% sunt încă conduse de fondatori și se pregătesc pentru succesiune. La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reușesc succesiunea la a doua generație și doar 20% o realizează la a treia generație.

Coagularea unor afaceri de familie solide

“Aproape trei sferturi dintre respondenţi nu au o structură de guvernanţă familială, iar mai puţin de 10% şi-au organizat afacerea printr-o structură de tip holding. Afacerile de familie din România sunt încă la etapa «căutărilor de sine», a pionieratului, unde lucrurile sunt mai puţin structurate, fără o viziune clară asupra viitorului. Acest lucru se va schimba în anii care urmează, când ne aşteptăm la coagularea unor afaceri de familie solide, cu potenţial de dezvoltare internaţională” spune Gabriel Sincu, consultant de specialitate.

Cele mai importante motive pentru construirea brandingului în jurul ideii de afacere de familie (utilizarea identității de business de familie în publicitate, în comunicarea online, inclusiv social media, comunicate de presă, materiale promoționale) sunt: familia se identifică puternic cu afacerea (68%), ajută în diferențierea față de competitori (64%), crește reputația firmei în rândul clienților (64%).

„Barometrul afacerilor de familie din România” este un studiu EY România, cu 247 de respondenți online, din perioada 8 februarie – 5 martie. 80 dintre ei conduc afaceri de peste 1 milion de euro. Chestionarul și-a propus să strângă răspunsuri cu privire la întrebări precum: în ce măsură afacerile respective au instituit structuri de guvernanță familială, implementează un proces clar de succesiune, se implică în comunitate și utilizează identitatea de afaceri de familie în marketing.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de 29,6 miliarde de dolari în anul fiscal 2016. Acesta are 700 de angajaţi în România şi Republica Moldova la Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Chişinău şi Bucureşti.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii