Sunteti aici:EconomicAUTO / Bolizii de pe Calea Turzii accelerează după criză

AUTO / Bolizii de pe Calea Turzii accelerează după criză

Publicat in data

Principalii dealeri auto clujeni, majoritatea masați pe marea arteră, se uită cu speranță la cifrele de vânzări în creștere la mașinile noi, după ce anii de criză au lovit din plin această industrie. Demonstrațiile, testele de conducere, lansările revin ca în vremurile bune, promovarea fiind făcută inclusiv de oficialii țărilor producătoare. Iată cele mai noi modele lansate în acest an de către reprezentanțele locale.

Confort maxim: șofer masat și ventilat

Renault a prezentat pe piața clujeană ultimul său model din gama Talisman, care combină sistemul 4Control cu amortizoarele reglabile electronic, printr-o suită de teste de conducere prin oraș și în parcări. Acesta este disponibil cu trei niveluri de echipare: Life, Zen, Intens, iar prețul de pornire, de 21.800 euro, cu taxa pe valoarea adăugată (TVA) inclusă. Modelul a obținut cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP. Interiorul este mai spațios, iar portbagajul oferă un volum de 608 dm3. Scaunele din față sunt încălzite și au funcția de masaj și ventilație. Talisman are, ca inovație high-tech, o tabletă multimedia conectată de 7 inch (format landscape) sau de 8,7 inch (portrait).

talisman 1 (Medium)

R-Link 2 controlează pe lângă funcțiile de navigație, audio, climatizare, și pe cele de asistență la condus. Automobilul este echipat cu un sistem de sonorizare surround, cu 12 boxe. Primul nivel de echipare, Life, oferă în standard echipamente ca faruri de zi cu tehnologie led, cruise control, frână de parcare asistată, sistem de asistență la pornirea din rampă, senzori de ploaie și de lumină, tablou de bord digital, oglinzi retrovizoare reglabile electric și degivrante, climatizare automată cu senzor de toxicitate, buton stop&start. Motorizările Talisman sunt Energy 1.5 dCi 110 și 130 (cutie de viteze manuală, 6 trepte), Energy 1.6 dCi și TCe 200 EDC (transmisie automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte).

Detectează pietonii și mașinile oprite

A zecea generație de limuzine din clasa business, Mercedes-Benz Clasa E, a fost lansată discret pe Calea Turzii, fără o mare mediatizare. Ea este comercializată la prețuri care încep de la 39.595 de euro, fără TVA. Liniile sunt Exclusive, AMG și Avantgarde. „De-a lungul istoriei de 130 de ani, Mercedes-Benz a setat noi standarde cu fiecare model lansat, făcând disponibile tehnologii în premieră în industria auto. Suntem încrezători că publicul din România va aprecia numeroasele opțiuni tehnologice prezente la bord, precum și confortul și siguranța”, a declarat Philipp Hagenburger, director general al Mercedes-Benz România.

mercedes 1 (Medium)

Comparativ cu predecesorul său, noul E-Klasse vine cu dimensiuni exterioare mai mari. Modelul standard afişează grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasată pe capotă. În cazul noii Clase E există butoanele de comandă cu tehnologie touch amplasate pe volan, pentru a nu distrage atenția de la condus.

Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma unui touchpad și a unui controller amplasate în consola centrală, care au posibilitatea de a recunoaște chiar și scrisul de mână, și a sistemului de control vocal. Sunt disponibile butoane cu acces direct pentru controlul diverselor funcții, precum sistemul de aer condiționat pentru activarea sistemelor de asistență a șoferului. Noul Mercedes este disponibil în două versiuni: E 200, cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri şi E 220d, propulsat de un motor diesel cu patru cilindri.

mercedes 3 (Medium)

Motoarele pe benzină îndeplinesc normele de emisii Euro 6, în timp ce noul motor diesel este configurat pentru a se încadra în viitoarele standarde RDE. Limuzina este dotată standard cu suspensie din oțel. Active Brake Assist, inclusă ca dotare standard, avertizează șoferul asupra situațiilor de accident iminente, asigură asistență optimă în cazul frânării de urgență și, dacă este necesar, activează automat frânarea. Pe lângă identificarea autovehiculelor care se deplasează încet, opresc sau staționează, sistemul poate depista a pietonii care traversează prin fața autovehiculului. Dotări standard avertizează șoferul în caz de neatenție sau de somnolență, și Crosswind Assist, ce ajută șoferul în cazul unor curenți laterali puternici, menținând astfel stabilitatea mașinii.

Școală gratis pentru tinerii șoferi

Americanii de la Ford au decis să își prezinte mașinile în parcarea de la Polus, prin intermediul unui program gratuit de conducere preventivă organizat împreună cu instructorii şi piloţii de raliu de la Napoca Rally Academy (NRA).

ford 1 (Medium)

Printre mașinile testate în România se numără noul Focus RS, încercat nu doar de piloți, ci și de vedete precum Andrei Gheorghe. Acesta are 350 CP și viteză maximă de 266 km/h. Sistemul folosește seturi duble de ambreiaj, controlate electronic, pentru a se potrivi tipului de carosabil și condițiilor de condus. Sistemul permite să controlezi muzica, să inițiezi și să preiei apeluri de pe telefon, utilizând comenzi vocale, citește cu voce tare mesajele text primite. Farurile urmează drumul pe măsură ce rotești de volan. Modelul are un preț de bază de 37.000 de euro, cu TVA inclusă.

Programul de conducere preventivă pe mașinile Ford este condus de piloții NRA

Bogdan Marişca, Marco Tempestini şi Simone Tempestini, campion național al României la raliuri. Din 2014, Ford şi NRA au instruit în România 2.500 de șoferi, în patru sesiuni ale programului ce au avut loc în Craiova, București, Cluj și Iași. Cursurile gratuite, practice, acoperă recunoaşterea pericolelor la volan, manevrarea vehiculului, gestionarea vitezei şi a spaţiului. „Şoferii începători au încă multe de învăţat despre siguranţa la volan. Este un program distractiv, gratuit, educativ şi, pentru că noi reevaluăm de la an la an ceea ce predăm, este întotdeauna relevant”, a declarat Marişca. Programul pune accent pe riscurile implicate de factorii de distragere a atenției, cum ar fi transmiterea de SMS-uri şi realizarea de selfie-uri la volan, precum şi pe pericolele condusului sub influenţa alcoolului sau a drogurilor.

volkswagen 1 (Medium)

Dealerul Volkswagen local a anunțat că va începe abia din toamnă comercializarea noului Amarok, însă acesta va fi disponibil până atunci la Cluj pentru testare. Modelul va avea un motor diesel de 6 cilindri, cutie manuală sau automată în opt trepte, consum mediu de 7,6 l/100 km, nivel scăzut de zgomot și de emisii de carbon. Motorizarea de 2.967 cmc va fi disponibilă în trei variante, cu standarde Euro 6: 120 kW, 150 kW, 165 kW. Prețul de listă pentru Amarok Ultra este de 28.967 de euro, fără TVA. Între timp, la Iulius Mall a fost expus modelul Tiguan, în variantele pe benzină și pe motorină. Skoda este mai puțin promovată la Cluj, acțiunile la nivel național axându-se pe modele precum Kodiaq sau Octavia.

Creștere în masă la vânzările de automobile noi

Înmatriculările de automobile noi din România au crescut cu 21% în primul trimestru al anului, conform Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor. În România au intrat în circulaţie 17.471 de maşini noi faţă de 14.433 în aceeaşi perioadă din 2015 (+21%). Dacia era cea mai bine vândută marcă la capitolul maşini noi, cu 5.221 de unităţi (+19,8%). Toate mărcile de volum au înregistrat creşteri: Skoda (1.533 unități, +1,8%), Volkswagen (1.463 unităţi, +17,2%), Ford (1.305 unităţi, +6,8%), Renault (976 unităţi, +35,9%).
La mașini premium, Mercedes-Benz conducea detaşat vânzările, cu 730 de unităţi (+17,7%), urmată de BMW, cu 572 de maşini şi o creştere de 29,1%. Cel mai scump BMW livrat în primul trimestru a fost un Seria 7 (750Li xDrive) de 145.000 euro, plus TVA. Audi a vândut 359 de maşini (+12,5%).

image001 (Medium)

Înmatriculările de maşini rulate aduse din alte ţări au însumat 64.690 unităţi în primul trimestru din 2016, faţă de 54.592 unităţi anul trecut (+18,5%). Cea mai căutată marcă a fost Volkswagen (18.311 unităţi, +15,4%), urmată de Opel (10.662 unități, +15,5%) şi Ford (7.518 unităţi, +19,1%). Audi este cea mai căutată maşină premium la mâna a doua, urmată de BMW. Parcul auto din România număra la finele anului trecut 5.153.182 de automobile. În total, în România au intrat în circulaţie 81.162 maşini noi anul trecut (70.172 unităţi în 2014), în creştere cu 15,6%. Această a fost a doua creştere consecutivă pentru piaţa românească de autoturisme noi. De asemenea, au intrat în circulaţie 250.662 maşini rulate provenite din alte ţări, în principal Germania (219.929 unităţi în 2014), în creştere cu 13,9%.

Mașinile oficiale, prezente la evenimente

De-a lungul anilor, o serie de modele au fost alăturate la Cluj unor evenimente, cluburi ori personalități. Toyota Prius era mașina oficială a clubului de fotbal CFR Cluj pe vremea antrenorului Ioan Andone, Mercedes-Benz este automobilul folosit pentru transportul VIP-urilor în perioada Festivalului Internațional de Film Transilvania, Ford pentru Transylvania Rally sau la meciurile din Champions League, Toyota Aygo pentru Capitala Europeană a Tineretului.

Talismanul ambasadorului Franței

Francois Saint-Paul, ambasadorul Franței în România, circulă deja în noul Renault Talisman. Versiunea selectată pentru a deveni mașină oficială este Intens – Energy TCE, 200 EDC. „Sunt încântat de faptul că noua mașină oficială este un Renault Talisman. Designul acestui model este sobru și elegant, iar calitatea fiecărui element este deosebită, cea cu care Renault și-a obișnuit deja clienții. Atenția pentru detalii îi oferă un rafinament à la française” a spus Saint-Paul. „Alegerea acestui model de către Excelența Sa ne onorează și ne bucură în egală masură. Este o mașină elegantă, foarte confortabilă, echipată cu cea mai avansată tehnologie”, a declarat Jan Ptacek, director general al Renault Commercial Roumanie.

Diplomații SUA fac lobby pentru Jeep

Dean Thompson, însărcinatul cu afaceri al SUA în România ad-interim, a participat la o demonstraţie auto a vehiculului militar 4×4 Jeep J8, al companiei Fiat Chrysler Automobiles, organizată pentru reprezentanţi ai industriei româneşti de apărare. Fiat Chrysler Automobiles, compania deținătoare a brandului Jeep, și-a manifestat interesul de a realiza un parteneriat cu Uzina Mecanică București şi industria locală de apărare. Reprezentanții Companiei Naționale Romarm și ai UMB au declarat că un acord privind asamblarea de automobile de tip Jeep în România ar fi o oportunitate pentru uzina din România care, în prezent, funcționează la aproximativ 10% din capacitate.

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – Anunt 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, cu sediul în jud. Cluj, com. Geaca, sat...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – Anunt

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, cu sediul în jud. Cluj, com. Geaca, sat...

Video: Politicienii bogați din Turda și legaturile lor

Turda, municipiul unde politicienii aflați la putere și familiile lor fac afaceri mega profitabile   Astăzi,...

Alte articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – Anunt 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, cu sediul în jud. Cluj, com. Geaca, sat...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – Anunt

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, cu sediul în jud. Cluj, com. Geaca, sat...