80% dintre vânzări -pe internet până în 2020

Aproape 2 din 10 utilizatori de internet din România (18%) au făcut cumpărături online anul trecut, cel mai mic procent din Uniunea Europeană, unde media a fost de 66%.

În Bulgaria, următoarea clasată, 27% din internauți au achiziționat produse de pe internet. 7% din cifra de afaceri a firmelor românești (cu excepţia celor din sectorul financiar) a fost generată de vânzările pe internet, conform statisticilor europene analizate de agenția de marketing Perceptum. Doar Bulgaria, Cipru (câte 4%) și Grecia (6%) au avut procente mai mici.

Încă departe de potențial

“Analizând datele disponibile, atât pe grupe de vârstă, cât și pe sexe şi pe educaţie, portretul cumpărătorului online ar arăta așa: bărbat, cu vârsta între 25 și 34 de ani, cu studii superioare, informat, preocupat de propria imagine, care achiziționează mai ales haine și articole sportive. Cifrele biroului european de statistică arată că, în România, comerțul electronic este încă departe de potențial, atât din perspectiva cumpărătorilor, cât și a retailerilor.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Interacțiunea fizică, într-un magazin, cu un vânzător se va reduce semnificativ în următorii ani. Până în 2020, este posibil ca 80% din vânzări să se facă fără a intra în contact cu un comerciant. Această tendință este evidentă, dar ea nu va duce la dispariția magazinelor fizice.

Ele vor rămâne cele mai bune canale de consolidare a brandului. Asta se întâmplă deja peste Ocean și în multe state europene, unde companii mari au decis să investească în rețeaua de magazine, simultan cu strategia de vânzări online”, arată Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum.

Dintre cei care au făcut cumpărături online, 3% au reclamat probleme legate de fraudă. 68% din cumpărători au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns de viteza mai redusă a livrării față de timpii indicați de comerciant. 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor în timpul comenzii sau al plății.

Pondere în creştere a clienţilor online

Două treimi dintre utilizatorii de internet din UE au făcut cumpărături online în 2016, înregistrându-se un avans de 15% faţă de 2007. Ponderea cumpărătorilor online este în creștere, cu cele mai mari volume în rândul grupelor 16-24 de ani şi 25-54 de ani (68%, respectiv 69%).

Retailerii vor fi nevoiți să-și schimbe strategiile de vânzari și pe cele de promovare, pentru a profita de avantajele comerțului pe multiple canale. Perceptum are un portofoliu de clienți care cuprinde jucători din domenii ca farmaceutic, bancar, auto, tehnologie, energie, tehnologia informaţiei, hoteluri-restaurante, alimentar.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii