31% dintre companiile românești sunt afectate de corupție

51% dintre companiile europene percep o largă răspândire a practicilor legate de corupție în țările lor. În România, procentul este de 31%, în scădere față de anul 2015, când a fost de 39%.

“În situaţiile în care anagajații manifestă îngrijorare cu privire la diverse abateri, ezită sau nu cunosc modalitatea în care pot să le raporteze. Chiar şi în situaţiile în care regulamentele prevăd posibilitatea de raportare a corupţiei, acestea nu par să fie implementate corespunzător, iar nivelul de informare în rândul angajaţilor este scăzut în ceea ce priveşte canalele de raportare.

De la corupţie la mită

Companiile ar trebui să încurajeze angajaţii să raporteze eventualele fraude şi fapte de corupţie prin implementarea unor măsuri de protecţie adecvate pentru persoanele care intenționează să facă asemenea raportări”, a declarat Nadia Păun, reprezentant al EY România.

27% din totalul respondenților din studiul EY afirmă că mita se practică adesea în sectorul lor de afaceri pentru a câștiga contracte. Tările de proveniență a 14% dintre aceștia sunt în Europa de Vest. Raportul are la bază un sondaj derulat în rândul a 4.100 de angajați din companii mari, din 41 de țări.

Bani pentru a câștiga sau pentru a păstra un business

Managementul nu reușește să promoveze o cultură a comportamentului etic, conform sondajului: 77% din directorii din consiliile de administrație sau senior manageri spun că ar fi dispuși să justifice o anumită formă de comportament lipsit de etică pentru a ajuta o afacere să supraviețuiască. Unul din trei ar fi dispus să ofere bani pentru a câștiga sau pentru a păstra un business.

Cu toate acestea, 28% dintre respondenți cred că reglementările în domeniu au avut un impact pozitiv în descurajarea comportamentului lipsit de etică. 77% consideră că urmărirea penală a persoanelor implicate în acte de corupție contribuie la descurajarea fraudei și mitei în rândul executivilor.

52% dintre respondenți sunt îngrijorați de abaterile din cadrul organizației lor. Din cei intervievați, 48% au simțit presiunea de a nu divulga informațiile, astfel că 56% dintre aceștia au ales să nu raporteze cazurile de corupție.

Monitorizarea adecvată a datelor angajaților din poziții cheie, în vederea prevenirii amenințărilor din interior. Studiul relevă o tensiune între utilizarea tehnologiei și monitorizarea datelor personale ale angajaților.

75% dintre respondenți spun că firmele lor ar trebui să monitorizeze sursele, precum e-mailurile, apelurile telefonice sau serviciile de mesagerie. 89% consideră că monitorizarea datelor din aplicațiile de mesagerie instant ar fi o încălcare a vieții private.

Întrebați dacă ar accepta o colectare de rutină a datelor lor (de pe e-mail, telefon, din sistemele de securitate sau din bazele de date publice) și o analiză a acestora, respondenții din vestul Europei (42%) și cei din estul Europei (49%) au fost mai puțin de acord în comparație cu cei din India (87%) și Africa (80%). În perioada noiembrie 2016 –  ianuarie 2017, agenţia de cercetări Ipsos MORI a desfăşurat 4.100 de interviuri în 41 de ţări.

Cine e EY?

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de 29,6 miliarde de dolari în anul fiscal 2016. Reţeaua are 700 de angajaţi din România şi Republica Moldova în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii