Tenorul Bogdan Mihai, care a cucerit scenele lumii, va cânta la Cluj în rolul contelui Almaviva

Opera Națională Română din Cluj-Napoca deschide anul liric 2017 cu  prima reprezentație a operei Il Barbiere di Siviglia în seara de 11 ianuarie, iar rolul contelui Almaviva este interpretat de Bogdan Mihai, unul din cele mai proeminente voci ale belcanto-ului contemporan, rol cu care a debutat  pe scena operei bucureştene.

Spectacolul  este unul aniversar, dedicat lui Petre Sbârcea.

Atracţia principală a acestui spectacol va fi, fără îndoială, interpretarea celebrei arii Cessa di piu resistere, una din capodoperele artei interpretative lirice, care, de cele mai multe ori, este exclusă din spectacol, atât în interpretările live, cât şi înregistrate, din cauza dificultăţii extreme a partiturii. De altfel, istoria lirică universală consemnează o galerie de aur a tenorilor capabili să interpreteze în mod strălucit partitura ariei.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

bogdan-mihai-as-count-almaviva_-stuttgart-staatsoper

Tot cu acest rol a debutat şi la Grand Teatre del Liceu, cunoscutul teatru liric catalan din Barcelona. A fost pentru prima dată în istoria de 167 de ani, în 2014 a prestigiosului teatru, când un tenor interpreta scena şi aria finală “Cessa di piu resistere”. Cu acelaşi rol a debutat şi pe scena Deutsche Oper Berlin, iar în luna septembrie a acestui an a jucat rolul contelui Almaviva cu ocazia inaugurării primului teatru de operă din Dubai. A cântat atunci pe scenă alături de megastarul scenei lirice mondiale, Placido Domingo, sărbătorind astfel cei 200 de ani ai Bărbierului, opera fiind semnata de Rossini în 1816.

În fapt, rolul contelui Almaviva a fost interpretat de tenorul Bogdan Mihai de nu mai puţin de 190 de ori până acum.

Tenorul  Ionuț Augustin Hotea  este printre puţinii tenori din România care au mai oferit recent melomanilor această arie, interpretată în spectacolul dirijat  de Ciprian Teodorașcu, în regia lui George Teodorescu, la Opera Română din Bucureşti.

Cu excepția talentatului Ivan Kozlovsky, puțin cunoscut în afara Uniunii Sovietice, până la căderea cortinei de fier, arta bel canto-ului performat de tenori, așa cum trebuie să fi fost făcută de celebrii cântăreţi Ciccimarra, Giovanni David și Andrea Nozzari, a fost latentă până la Luigi Alva, Ugo Benelli, și alţi câţiva tenori specializaţi în interpretarea partiturilor lui Rossini în anii ’60.  Această tradiție a persistat prin vocile unor tenori precum Rockwell Blake, Bruce Ford , Raúl Giménez, Chris Merritt, Ramón Vargas. Clasa de aur a tenorilor îi  include mai apoi pe Barry Banks, Lawrence Brownlee, Juan Diego Flórez şi Colin Lee, iar  Bogdan Mihai îşi adjudecă un loc de frunte, distingându-se ca unul dintre cei mai buni tenori de belcanto contemporan.

„Pentru mine, belcanto este totul, spunea Bogdan Mihai  în 2010.  Este o școală în care poți învăța și să descoperi mii de emoții și expresii”.

Cum cea mai bună audiere a unei arii se face având în faţă  libretul ei, vă invităm să parcurgeţi textul. Ca să vă convingeţi, însă de extrema dificultate a ariei rămâne să îl urmăriţi pe tenorul Bogdan Mihai cu ocazia spectacolului operei clujene.

Cessa di più resistere,

non cimentar mio sdegno.

Spezzato e’ il gioco indegno

di tanta crudeltà.

Della beltà dolente,

d’un innocente amore

l’avaro tuo furore

piu’ non trionferà.

(a Rosina)

E tu, infelice vittima

d’un reo poter tiranno,

sottratta al giogo barbaro,

cangia in piacer l’affanno

e in sen d’un fido sposo

gioisci in libertà.

Ah, il più lieto,

il più felice e’ il mio cor

de’ cori amanti;

non fuggite, o lieti istanti

della mia felicità.

Bogdan Mihai a abordat lumea muzicală cu studiul viorii. Talentul său vocal de excepţie l-a dus  în Universitatea de Muzica din Bucuresti, unde a studiat sub îndrumarea profesorului Nicolae Constantinescu şi mai târziu în Italia, unde soprana Mirella Freni l-a ajutat să-şi cizeleze vocea şi să-şi rafineze tehnica interpretativă, oferindu-i bursa de studii Nicolai Ghiaurov. Diploma de Master în Belcanto a obţinut-o la Universitatea Transilvania din Brasov, cu celebrissima soprană Mariana Nicolesco.

barbiere_staatsoper_stuttgart6

Deşi extrem de tânăr, Bogdan Mihai are deja în repertoriul său de succes roluri din aria belcanto-ului italian. Memorabile sunt alături de  cel al contelui Almaviva, din Il Barbiere di Siviglia, Don Ramiro  din La Cenerentola (Cenuşereasa), Goffredo si Carlo din Armida, Aureliano, din Aureliano in Palmira sau Adelberto, din Adelaide di Borgogna a lui Gioachino Rossini. Acestora li se adaugă rolul lui Ernesto din  Don Pasquale, Ugo  din Parisina D’Este, Tamas din Gemma di Vergy  a lui  Gaetano Donizetti şi altele.

Marile teatre lirice ale lumii l-au invitat să cânte pe Bogdan Mihai, astfel că apaluzele au răsunat în cele patru zări, răsplădind talentul şi abilităţile muzicale copleşitoare ale tenorului  român de la Stuttgart Staatsoper, Dresden Semperoper, Deutsche Oper Berlin, Zürich Opernhaus, Klagenfurt Staadtheater (Austria), Théâtre du Châtelet (Paris) şi Garsington Opera Festival (Londra), St. John Smith Square (Londra) la Festival della Valle d’Itria (Martina Franca), Rossini Opera Festival (Pesaro), până în Suntory Hall (Tokyo), sau Mikhailovsky Theater (St. Petersburg) ori Theatro Massimo di Palmero si New Orleans Opera (USA).

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii