Asociaţia D’Imago şi afacerile în slujba unui scop superior

Asociația D’Imago pentru Inițiativă și Antreprenoriat, din Cluj-Napoca, anunță lansarea volumului Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor, de John Mackey și Raj Sisodia, o carte de bune practici în domeniul sustenabilității și responsabilității sociale în afaceri.

Evenimentul de lansare va avea loc joi, 2 martie, orele 14.00-16.00, la Turnul Croitorilor – Centru de Cultură Urbană, strada Baba Novac nr. 35, Cluj-Napoca.

prezentarea volumului propus de  D’Imago va fi însoțit de o dezbatere privind bunele practici de responsabilitate socială din mediul românesc de afaceri. Vor fi prezenți tineri antreprenori locali, fondatori de startup-uri, precum și un reprezentant al companiei eMag. Acesta va oferi detalii despre programul „Deschide România”, vorbind despre facilitățile de promovare și distribuție acordate de magazinul online emag.ro micilor întreprinzători și produselor românești.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Întrebări de la D’Imago în căutare de răspunsuri

În ce măsură dezvoltarea unei dimensiuni sociale autentice este o oportunitate pentru evoluția pe termen lung a micilor afaceri locale? În ce măsură startup-urile își definesc o identitate pe piață, o strategie de poziționare incluzând componente de responsabilitate socială și față de mediu? În ce măsură este publicul sensibil față de un astfel de mesaj, față de o astfel de propunere valorică? Acestea sunt întrebările ce vor anima dezbaterea ce va însoți lansarea volumului Capitalism luminat.

Capitalism luminat: eliberarea spiritului eroic al afacerilor este o pledoarie pentru antreprenoriat și management dedicate unui scop superior, dincolo de profitul imediat, dar care să nu excludă, ci, dimpotrivă, să susțină profitul și dezvoltarea pe termen lung. Capitalismul luminat, declară autorii, „este un nou mod de a concepe afacerile astfel încât companiile să aibă un scop superior și să fie conștiente de acesta, de consecințele activităților lor, precum și de raporturile pe care le întrețin cu clienții și celelalte grupuri cointeresate.”

O cerință obligatorie

Lucrarea propusă de Asociaţia de la D’Imago este ghid de bune practici în domeniul responsabilității sociale și sustenabilității, aplicat în probleme specifice managementului și strategiei de afaceri, managementului resurselor umane, marketingului, managementul mediului, relațiilor cu comunitatea. Bogat în studii de caz, volumul se adresează antreprenorilor și managerilor, consultanților și specialiștilor interesați de teme precum motivarea și fidelizarea angajaților, administrarea responsabilă a problemelor de mediu, responsabilitățile față de client, inovarea pentru dezvoltarea sustenabilă ori civismul corporatist.

„Este mai mult decât necesară astăzi educația în domenii precum etica aplicată, responsabilitatea socială în afaceri, sustenabilitatea. Este, înainte de toate, o cerință obligatorie a celor ce iau decizii în afaceri, ce trebuie să fie conștienți și să învețe să gestioneze înțelept impactul social și de mediu al deciziilor economice. Este, în al doilea rând, o nevoie a consumatorului, un echipament necesar celui ce alege între un produs și altul, între un brand ori altul”, consideră Bogdan Diaconu Moga, coeditor al volumului.

Bestsellerul adus de  D’Imago poartă marca Harvard Business Review Press. Volumul este semnat de John Mackey, cofondator și co-CEO al Whole Foods Market, cel mai mare lanț din lume de magazine dedicate produselor alimentare naturale, și Raj Sisodia, profesor universitar și consultant pentru zeci de companii multinaționale, cercetător al bunelor practici în afaceri.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii