De când m-am întors acasă, vara anului 2007, am un plan scris în detaliu de înfiinţare a unui Conservator având ca model cele mai bune din lume.“Conservatorul de Muzică Brahms-Bartok”, aşa trebuie să se numească noua instituţie, care ar respecta istoria noastră, a Clujului, a Ardealului, a Banatului. Johannes Brahms a concertat în oraşul meu în septembrie, 1879, iar Bela Bartok a concertat în oraşul meu de 12 ori. Sunt recunoscuţi ca titani ai culturii universale, ne mândrim că fac parte din istoria oraşelor şi regiunilor noastre. Putem fi consideraţi în rând cu ţări importante ale Europei. Prin modalitatea de selecţie, instituţia trebuie sa fie una exclusivistă, deschisă doar celor mai buni profesori şi studenţi, preocupaţi de cultura şi civilizaţia vestică. Azi cheltuim imens din taxe şi impozite, pe o instituţie la nivel de şcoală populară de artă, careia îi spune Academia de  Muzică Gh. Dima, cu un nivel submediocru de profesori şi studenţi. Este o invazie inexplicabilă a etnografiei şi folclorului într-o instituţie care ne-a pregătit pentru cu totul altceva. Sunt un admirator al oricărei arte, dar taragotul, naiul, fluierul, alte instrumente folclorice, nu au nimic în comun cu Haydn, Mozart, Beethoven, Bruckner, Mahler, Wagner, etc.. Locul studiului acestora este în instituţii pedagogice, sau de etnografie şi folclor. Am cântat eu însumi folclor dar niciodată nu am fost reprezentativ. Cu folclorul nu vom deschide niciodată uşile marilor puteri ale Europei, ale lumii. Inşi ca Zamfir-cu toba, nu a cântat în viaţa la un instrument dar de 40 de ani pleacă în turnee pe tot globul, cu trupe de folclor, doar bătând o tobă. Sau unu care conduce Icoane, habar nu am cum îl cheamă, despre care se spune că arată ca Avram Iancu. Un tip ridicol care nu are ce căuta într-o instituţie de cercetare a  culturii şi civilizaţiei vestice. Faptul că nici măcar nu-i cunosc relevă inexistenţa lor în lumea noastră de specialitate. Eu fiind aici, cu studii la zi, din 1959 până în prezent. Nici nivelul mediocru al lui Valentin Timariu (i-am primit in SUA lucrarea de doctorat care nu se poate citi din cauza infantilismului limbii române şi a temei), Pavel Puşcaş, Elena Andrieş, Mircea Sâmpetrean, şi zeci de alţii. Am rămas stupefiat să aflu că se inventează în senat discipline doar ca profesorii să-şi păstreze locul de muncă. Peste 95% din doctoratele emise de această instituţie sunt furturi. Iar noi vorbim de plagiat ca infracţiune penală. Nici unul nu vorbeşte nici o limbă străină de circulaţie internaţională, primul examen care trebuie luat. Eu însumi mi-am luat acest examen, deloc uşor. Mi s-a propus să mi se aranjeze acest examen, contra cost. Ceea ce denotă că există o adevarată reţea mafiotă. Am răspuns că nu am nevoie, ştiu bine limba engleză. Constantin Râpă, o catastrofă profesională, venit la primăria din Cluj din Balta Brăilei-locul lui de baştină, să i se dea locuinţă din fondul de stat, pentru a-III-a oară. Fostul rector Adrian Pop şi fiul lui, acesta din urmă bolnav psihic, la propriu, stabilit clinic, ambii ne având ce căuta într-o instituţie cu care nu au nimic în comun ca pregătire. Sau fraţii Marc, oboistul ceva mai răsărit, celălalt o catastrofă intelectuală şi profesională. Nu ştiu când se va interzice prin lege angajarea în aceeaşi insituţie a rudelor de până la gradul 4. În toate ţările pe car le cunosc există lege clară în acest sens. Şi pentru că cel mic lucrează cu normă întreagă atât la filarmonică câ şi la Academie, nu voi putea niciodată inţelege cum se poate să existe persoană cu două salarii întregi , ambele luate de la instituţii de stat, bugetare. Repet, este lege. V. Victoriţa, o submediocră, Grigore Pop, corupt, care ia şpagă de 40 de ani, Liviu Moga-nimic în comun cu jazz’ul din care şi-a dat doctoratul, Şi zeci de alţi profesori. Toţi au fost selectaţi în 1970 de către PCR şi securitate să rămână profesori la Conservator. Fostul director administrativ, Bizo, ştie totul în amănunt. Ar trebui să aducă toţi adeverinţă de la CNAS că nu au colaborat cu securitatea. Nu vor reuşi pentru că toţi au fost colaboratori zeloşi ai securităţii. Şi cum mediocritatea atrage mediocritate, aşa sunt şi studenţii, mediocrii, neinteresaţi, apatici, fără viitor. Această cloacă PCR’isto-securistă trebuie desfinţată. Oraşul meu, Ardealul şi Banatul, trebuie deschis spre lume. Noua generaţie, Vasile Jucan, Nicuşor Silaghi, foarte slabi profesional. Acestea sunt doar cîteva din alte sute de fapte nelegale, multe kafkiene, suprarealiste, petrecute în această instituţie care nu are o logica a existenţei.

de Emil Aluaș, dirijor.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.