Sunteti aici:AdministrativTaxă de centru în Cluj-Napoca, doar după construirea centurii metropolitane

Taxă de centru în Cluj-Napoca, doar după construirea centurii metropolitane

Publicat in data

Viceprimarul Dan Tarcea a recunoscut că se ia în calcul atât varianta interizcerii traficului în centrul orașului, cât și instituirea unei taxe pentru accesul cu mașina în centru, dar toate aceste măsuri vor putea fi luate doar după finalizarea centurii metropolitane.

”Trebuie să luăm exemplu european. Sunt câteva orașe din nordul Europei care au limitat sau au interzis accesul mașinilor în oraș, fiind permis doar accesul mașinilor electrice și a transportului în comun. Înainte de a pune taxe pentru zona centrală și pentru cei care nu sunt din Cluj trebuie să oferim oamenilor o alternativă. Alternativa este centura de sud a municipiului. Nu putem să îi punem taxe celui care locuiești în Mănăștur și vrea să ajungă în Someșeni sau în Iris și singura alternativă este prin centru. De aceea trebuie să venim cu soluții alternative după care să instaurăm taxe suplimentară”, a declarat Tarcea.

Între timp, deoarece Guvernul nu a făcut nimic petru a demara proiectul centurii metropolitane, primarul Emil Boc a făcut demersuri pentru a primi dreptul să realizeze studiul de fezabilitate pentru această centură.

”Am avut întâlniri cu reprezentanți de la Ministerul Dezvoltării și de la Ministerul Transporturilor pentru încheierea protocolului care să ne permită nouă să facem studiile de fezabilitate pentru centura metropolitană. Din păcate pornim cu un handicap de doi ani pentru că acest studiu de fezabilitate putea să fie făcut încă din anul 2015 când acest tronson a fost validat și introdus în masterplanul de transport. Din păcate Guvernul nu a făcut nimic timp de doi ani și acum în ceasul al doisprezecelea încercăm să salvăm situația, să putem accesa banii europeni, 138 de milioane de euro. Peste tot în lume acest studiu de fezabilitate trebuie făcut de Guvern. Noi dorim acum să facem acest studiu în locul Guvernului. Nu înțeleg de ce nu s-a făcut până acum, dar trebuie să ne concentrăm pe soluții. Am făcut o asociere cu celelalte comune, Gilău, Florești, Apahida dar și cu Consiliul județean să putem demara licitația pentru studiul de fezabilitate. Avem draftul de protocol, cei de la minister și-au arătat toată deschiderea, estimez că la începutul anului viitor vom avea caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate”, potrivit lui Dan Tarcea.

În același timp, la nivel local se continuă măsurile pentru a rezolva cât de mult problema traficului.

”Clujul este un oraș aglomerat, printre cele mai aglomerate din România. Acest lucru se datorează și faptului că este într-o vale și e greu să configurezi noi străzi și să lărgești străzi. În acest an am făcut investiții care au ajutat la fluidizarea traficului și s-au câștigat minute bune. Trebuie să venim cu un pachet de măsuri pentru că nu doar o singură măsură va rezolva problema. Aici mă refer la încurajarea transportului în comun, la politica de parcare, străzi, poduri, centuri ocolitoare și prioritizarea transportului în comun în detrimentul transportului cu mașina”, a mai menționat Tarcea.

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Alte articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...