21 Decembrie

Se reorganizează Bulevardul 21 Decembrie. Mai mult spațiu pentru autobuze și pietoni

O nouă dezbatere în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) a vizat reamanajarea unei artere cheie a Clujului, Bulevardul 21 Decembrie 1989.

În cadrul întâlnirii a fost prezentată propunerea de proiect pentru reamenajarea bulevardului venită din partea firmei SC Planwerk SRL, pe care o puteți vizualiza accesând broșura online de la acest link: http://bit.ly/BrosuraDezbatereCIIC26Iulie

Proiectul vizează îmbunătățirea calității spațiului pietonal, plantarea unor aliniamente de arbori, trecerea cablurilor în subteran, iluminat public cu tehnologie LED, lărgirea benzii dedicate transportului în comun și crearea unor benzi pentru biciclete.

De asemenea în timpul dezbaterii a fost prezentată și propunerea creării unei piațete în fața Bisericii Sf. Petru și Pavel, în locul parcării existente. În această zonă se vor planta arbori și se vor amplasa bănci și mobilier stradal.

Proiectul va fi finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional, Axa 4.1.

Tronsonul 1 21 Decembrie între Piața Unirii și Prefectură

Se are în vedere lărgirea benzilor dedicate transportului în comun pe ambele laturi la 4,5 m lățime. Banda nordică va fi delimitată fizic printr-o bordură de piatră naturală. Benzile destinate traficului general vor fi reduse la 2,75 metri. Stația dedicată mijloacelor de transport în comun va fi mutată din dreptul liceului unitarian în dreptul străzii David Ferenc (stradă care va deveni pietonală) și mutarea stației din dreptul str Bolyai vis-a-vis de liceul unitarian unde spațiul este mai generos.
Benzile de biciclete vor avea culoare verde și vor fi la nivel cu carosabilul benzii de transport în comun.
Primul tronson al Străzii David Ferenc va deveni pietonală. Standul de taxi va fi mutat pe strada Curie.

Tronsonul doi între Prefectură și Regionala CFR

Banda dedicată transportului în comun și bicicletelor este prelungită în dreptul Pieței pe latura sudică. Se va înlocui pista de biciclete de pe trotuarul nordic cu o bandă de biciclete la nivelul carosabilului. Se va elibera astfel spațiului trotuarului pentru circulația pietonală și amenajarea de mobilier urban.

Transonul 3 între Regionala CFR și The Office

Benzile dedicate transportului în comun vor fi lărgite la 4,5 metri, iar banda nordică va fi delimitată fizic printr-o bordură din piatră naturală
Spațiul destinat traficului bicicliștilor va fi marcat cu culoare verde. Benzilde dedicate transportului general vor fi reduse de la 4 la 3.
După stația de transport în comun din dreptul Bisericii Reformate se propune o a patra bandă curentă pentru a permite virajul autorurismelor spre strada Constanța și apois spre strada Cuza Vodă.

Transonul 4- Între The Office și Biserica Sfântul Petru

Benzi dedicate transportului în comun și bicicliștilor de 4,5 m lățime. Spațiul destinat bicicliștilor va fi marcat pe toată lungimea.
Banda de transport în comun pe latura nordică începe în zona parcelei Companiei de Apă. În aceiași zonă se propune amplasarea unui stand de taxi, eventual destinat taxiurilor cu alimentare electrică.

Banda dedicată de pe latura sudică se continuă și după intersecția cu Petofi Sandor.
Stațiile din dreptul The Office vor fi mutate spre vest pentru a avea o lungime cât mai mare între cele două accese auto la imobilul de birouri.

Amenajarea unui sanctuar plantat în zona portalului baroc de intrare în incinta Bisericii Sfântul Petru, prin desființarea parcărilor, în condițiile amenajării unui parking în zona viitorului Centrul Cultural Transilvania.

Se propune muntarea spre est a trecerii de pietoni din intersecția Stra Buftea Bul 21 decembrie, pentru a asigura fluxurile auto dinspre str Buftea spre centru, în ipoteza implementării unui sens unic pe Buftea.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare