podul-locomotivei

Primăria modernizează Podul Locomotivei

Pasajul Locomotivei, care asigură legătura dintre strada Corneliu Coposu spre comuna Baciu și Piața Gării are o vechime de la punerea în funcțiune de aproximativ 48 de ani, timp în care nu s-au făcut decât reparații minore la cale și trotuare.

„Podul Locomotivei va rămâne în actuala configuraţie, dar va avea piste de biciclete, iluminat cu LED, camere video de supraveghere”, a specificat city managerul Gheorghe Șurubaru.

Pasajul are șase deschidere, lungimea totală fiind de 138, 20 m. în profil transversal, pasajul are lățimea carosabilului de 17.50 m, trotuar de 1 m lățime pe partea stângă și 3 metri lățime pe partea dreaptă.

Proiectul de reabilitare cuprinde: se vor executa ziduri întoarse noi la culeea către strada Corneliu Coposu pentru a împiedica eroziunea laterală a terasamentului rampelor; se vor proteja anticoroziv aparatele de reazem metalice; se vor reface trotuarele astfel încât să existe canale tehnice pentru utilități, atât pe partea carosabilă cât și pe trotuare se va realiza o îmbrăcăminte asfaltică tip MAS; parapeții pietonali vechi, necorespunzători vor fi înlocuiți.

Valoarea totală a proiectului este de 11.520 milioane lei. Durata de realizare a investiției este de 7 luni.

În profil transversal pasajul va avea partea carosabilă de lățime 17 m, două trotuare de 1,5 m lățime și o pistă de biciclete de 2 m lățime. Pasajul va avea prevăzuți parapeți de siguranță și pietonali.

Finanțarea investiției se face din bugetul local.

Dacă nu vor exista contestații la licitații, lucrările ar putea să demareze anul acesta.

Primăria a modernizat Piața Gării și pasajele pietonale subterane

Municipalitate a acordat o atenție deosebită zonei Piața Gării în ultimii ani, acolo desfășurându-se mai multe lucrări de modernizare. Astfel inițial au fost modernizate cinci din cele șase pasaje subterane, apoi s-a realizat și cel de-a șaselea și ulterior toată Piața Unirii a fost modernizată.

Primaria Cluj-Napoca a terminat lucrarile de reabilitare ale pasajului pietonal din Piata Garii la sfârșitul lunii octombrie 2014. Prin reabilitarea acestui obiectiv s-a urmarit, in principal, cresterea sigurantei pietonilor, dar si fluidizarea traficului rutier in aceasta zona foarte circulata a orasului. Pentru siguranta celor care vor folosi acest pasaj au fost instalate 7 camere de supraveghere si s-a realizat un sistem de iluminat performant. Acesta este dotat cu programator, astfel ca pe timp de noapte vor functiona toate cele 41 de lampi, iar in timpul zilei vor fi pornite 9 astfel de aparate de iluminat. Modernizarea pasajului a fost efectuata de firma SC ANDOCONSTRUCT SRL (partea de constructii – 502.370 lei) si SC SERVINSTAL IMPEX SRL (partea de instalatii sanitare si electrice – 49.500 lei), iar valoarea totala a acestora a fost de 551.871 lei. Pasajul se intinde pe o suprafata de 630 de mp si are 5 accese.

 În 2016  a fost deschis și pasajul subteran care face legatura dintre pasajele din Piata Garii si peroanele garii CFR. Pasajul subteran face legatura pasajul cu accese la statia de tramvai spre Cartierul Manastur, respectiv Bulevardul Muncii, si peroanele de la gara CFR si strada Fabricii de chibrituri.

Pasajul a fost executat cu Asocierea intre societatile S.C. ABED NEGO COM S.R.L si S.C. AQUACONS S.R.L din Oradea, in baza Contractului de executie de lucrari nr 430662/27.11.2014 in valoare totala de 4.964.853,46 lei (faraTVA) din care: 204.016,00 lei au fost alocati pentru Servicii de proiectare si 4.760.837,46 lei pentru executia lucrarilor.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii