Primăria Cluj-Napoca declară război mașinilor și încurajează folosirea transportului în comun

Viceprimarul Dan Tarcea a reafirmat poziția primăriei privind prioritizarea transportului în comun în defavoarea traficului general.

”Luna august este o lună plină pentru noi ca și municipalitate deoarece este o lună în care putem să facem lucrări de infrastructură fără a afecta traficul. Nu cred că în 15 septembrie ar fi un moment prielnic să asfaltăm străzi și să facem sensuri giratorii. Pentru noi lunile iunie, iulie, august sunt prielnice pentru lucrări de infrastructură.  Am luat o decizie importantă vizavi de trafic. Nu putem să fim prietenoși în același timp și cu mijloacele de transport în comun, și cu bicicliștii și cu pietonii și cu șoferii. Decizia noastră este clară înspre încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun, a mijloacelor alternative, a bicicletelor, motocicletelor, mopedelor și a mersului pe jos. Astfel vom face o bandă dedicată transportului în comun de la Biserica Sfântul Petru până la primărie. În data de 21 august vom da drumul circulației pe această bandă dedicată. Cu siguranță mijloacele de transport în comun vor ajunge mai repede decât cei care folosesc mașina personală, așa cum este normal și firesc, deoarece potrivit unui studiu peste 80% dintre mașini au o singură persoană înăuntru”, potrivit lui Dan Tarcea.

Dan Tarcea nu exclude interzicerea accesului cu mașina în centrul orașului, dar după ce va fi disponibilă o varianta alternativă, respectiv centura metropolitană.

”Ultimul studiu de trafic ne arată ca în cea mai scăzută lună din anul 2017 traficul este la valoare maximă pe care l-a avut în 2013. Din anul 2013 până în anul 2017 avem o creștere de 40% a traficului. Noi trebuie să venim cu o serie de măsuri. De exemplu luăm în calcul închiderea centrului și permiterea accesului cu mașina doar în anumite condiții. Dar până a ajunge acolo trebuie să oferim oamenilor alternative. Nu pot să închid ruta Florești-Someșeni dacă nu are pe unde să meargă. Pentru acest lucru avem nevoie de centura metropolitană pentru care Guvernul României trebuie să aloce bani pentru studiul de fezabilitate și pentru proiectul tehnic. Ceilalți bani, 138 de milioane sunt bani de la UE, bani disponibili care nu trebuie luați nici de la sănătate nici de la învățământ. Dacă Guvernul României nu se mișcă destul de repede această centură este în pericol. Deja suntem în pericolul în care până în anul 2021 acest proiect să nu poată fi finalizat și să pierdem cei 140 de milioane de euro”, a anunțat Tarcea.

Între timp, municipalitatea instituie o serie de sensuri giratorii pentru a decongestiona traficul.

”Pe lângă centura metropolitană care este obligatoriu de realizat. Noi avem de făcut câteva lucruri în interiorul orașului ca să ajutăm circulația. Am inițiat câteva sensuri giratorii la nivelul municipiului Cluj-Napoca, unul dintre ele este la intersecția străzii Islazului cu strada Mehedinți. Toate aceste sensuri giratorii vor fi gata până în 10 septembrie. Acolo se va reorganiza întreaga circulație. Al doilea sens este la intersecția străzii Câmpului cu Calea Mănăștur. Acolo vom realiza o bandă la ieșire de pe strada  Câmpului, o bandă de viraj dreapta ca să nu se mai intre în sensul giratoriu și circulația să se desfășoare mult mai repede. Este pus provizoriu, este cea mai mare intersecție din municipiu și trebuie făcute studii. Nu aveam să facem un sens giratoriu și să ajungem la concluzia că nu funcționează. Banda de viraj dreapta rămâne și va fi funcțională în câteva zile”, potrivit lui Tarcea.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii