alin tise banner
gheorghe dima

Parking și spații verzi, amenajate pe Gheorghe Dima

Una dintre cele mai aglomerate zone din cartierul Zorilor, strada Gheorghe Dima, va intra într-un proces de regenerare urbană. Astfel, se va construi un parking și vor fi amenajate spații verzi și zone de relaxare.

”Pe Dima se va realiza un parking suprateran care va deservi toată zona Gheorghe Dima. Aceasta este una dintre cele mai aglomerate zone din cartierul Zorilor. De asemenea, acest proiect va oferi clujenilor șansa de a beneficia de spații de agrement, de a se bucura de Parcul Prodan. Strada Dima va fi liberă de mașini odată ce acest parking se realizează. Continuăm procesul de restructurare urbană. În Mănăștur  avem în construcție două parkinguri, Mogoșoaia și Primăverii. În Grigorescu avem dificultăți în a identifica o suprafață mai mare, dar suntem aproape de a o găsi”, a declarat primarul Emil Boc.

Parcările, cea mai mare problemă a locuitorilor de pe Gheorghe Dima

Studiile realizate au confirmat că, la fel ca în toate cartierele Clujului, cea mai mare problemă este reprezentată de numărul insuficient de parcări. În acest caz, clujenii parchează pe stradă sau pe trotuar și se crează astfel un disconfort.

Din studiile realizate la nivelul cartierelor realizate anterior 1990, problema rezolvării parcajelor apare ca o prioritate la nivelul acestora. Astfel, într-o primă fază a procesului de regenerare urbană se dorește reglementarea subzonei destinată construcțiilor pentru parcaje colective și de cartier. Scopul este construire de parkinguri de cartier.

Propunerile de dezvoltare urbanistică au ca scop obținerea următoarelor rezultate: realizarea unor proiecte integrate de parcări subterane și supraterane, dezvoltarea unei rețele verzi de spații publice, dezvoltarea unei rețele de piste de biciclete, crearea unor spații exterioare pentru petrecerea timpului liber destinate tuturor categoriilor de vârstă.

Principala problemă studiată este legată de rezolvarea parcajelor și a conflictelor generate de amenajarea deficitară a acestora. Se vor identifica posibilelor subzone unde să se construiască imobile pentru parcări.

Citește și:

Tarcea: Dorim ca strada Nicolae Titulescu să fie o zonă exclusiv pentru mijloacele de transport