Modificări semnificative de trafic pentru prioritizarea transportului în comun

Primăria Cluj-Napoca a solicitat un studiu de trafic pentru prioritizarea transportului în comun prin crearea unei benzi dedicate.

”Pentru primărie transportul în comun va rămâne o prioritate majoră, atât ca și priotizare a acestuia cât și prin achiziționarea de mijloace de transport în comun moderne. Transportul în comun este o prioritate care se materializează în lucruri concrete. Proiectul prezentat intră în dezbatere publică și va culege punctele de vedere ale clujenilor”, a declarat primarul Emil Boc.

Benzi mai înguste și eliminarea parcărilor la bordură

Toate cele patru benzi vor fi menținute, banda dedicată transportului în comun urmând să se realizeze prin eliminarea celor 120 de parcări la bordură.

”Ne-am propus să nu deranjăm prin această propunere prea mult traficul general. Din acest punct de vedere ne-am propus o redimensionare a marcajelor rutiere. În Cluj-Napoca benzile de deplasare sunt relativ generoase, 3,5 m lățime ceea ce este foarte bine din punct de vedere a siguranței traficului, dar când vitezele de deplasare sunt reduse, scad sub 35 km/h este posibil să regândim lățimea benzilor, să o reduce pentru a asigura un număr mai mare de benzi de stocare. Ne-am propus ca pe segmentul unu, față de situația actuală când avem o bandă de bus dinspre centru spre Mărăști de 4 m, și avem benzile 3,5 metri, precum și staționarea prin marcaj la bordură să regândim aceste benzi de circulație. Rămâne fără discuție banda de circulație pe sensul spre Mărăști, acolo fiind o bandă de 4 metri am putea să negociem să luăm câțiva centimetri.  Vor rămâne același număr de benzi spre Mănăștur, iar la bordură, amenajăm banda de bus cu lățimea de 3,5 m. Considerăm că prin scoaterea din traficul general a autobuzelor și ținând cont și de restricțiile de circulație pentru vehiculele mai mari putem fără a ne asuma un risc din punct de vedere a siguranței traficului și să acceptăm aceste marcaje la circa 3,2 m lățime de bandă”, a explicat profesorul profesorul Nicoale Filip, eprezentantul Departamentului de Autovehicule Rutiere şi Transporturi din cadrul UTCN.

Interzicerea virajului la dreapta pe strada Paris

Axa est-vest luată în considerare pornește de la intersecția străzii 21 Decembrie cu strada Buftea, practic din stația de autobuz alocată acestei intersecții. Primul segment este până la intersecția străzii 21 Decembrie cu strada Constanța. Cel de-al doilea segment cuprinde Piața Avram Iancu și continuă pe 21 Decembrie până la intersecția cu Regele Ferdinand, respectiv intrarea în Piața Unirii. Segmentul al treilea are o lungime de 500 de metri, este continuarea prin Piața Unirii până la intersecția străzii Memorandumului cu Emil Isac.

”Strada Paris  este deschisă circulației cu câte o bandă pe sens și avem și transportul public. Am constatat că solicitarea virajului la dreapta de pe 21 Decembrie pe Paris este destul de redusă. Sunt 68 de mașini maxim pe oră care intră din 21 Decembrie pe Paris. În timp ce 62 de autobuze vin din Mărăști pe Centru pe 21 decembrie. 62 de autobuze la o medie relaxată de 20 de călători, satisface cerința de trafic a 1000 de persoane. 68 de autoturisme, la un grad  de ocupare de 2,25-2,5, înseamnă a răspunderii solicitării a 100 de participanți la trafic. Din acest motiv am propus Interzicerea virajului pe dreapta pe Paris. Traversarea autobuzelor se face concomitent cu traficul general, ceea ce nu va îngreuna traficul dinspre strada Paris, sau spre strada Dorobanților”, potrivit profesorului Filip

Organizarea traficului în Piața Avram Iancu

Pentru Piața Avram Iancu specialiștii au propus semafor dedicat mijloacelor de transport.

”Vom avea nevoie de o reorganizare a fazelor de semaforizare pentru a nu încărca suplimentar această zonă. La primul verde la semafor să se traverseze întreaga zonă a pieței Avram Iancu până la Prefectură. Este nevoie de semaforizare dedicată, având cea mai încărcată zonă de autobuze, reprezentând o zonă de intersecție pentru 129 de autobuze și troleibuze”, a menționat profesorul

De asemenea, se va interzice virajul la dreapta pe strada Frederic Joliot Courie și pe strada Ferdinand.

”Sunt 117 mașini pe oră care efectuează virajul pe strada Ferdinand. Este o zonă centrală care asigură deplasarea între axele de circulație. Ca și alternative se propune virajul pe Cuza Vodă. În cazul în care se ratează intrarea pe Cuza Vodă, se continuă deplasarea până pe Vasile Alecsandri și apoi pe Cardinal Iuliu Hossu. Sau se urcă pe Samuil Micu, apoi pe Napoca și ne încadrăm în Piața Unirii spre sensul de deplasare spre gară”, explică profesorul Filip

Bandă dedicată pe Moților, doar în analiză

Specialiștii au specificat că deocamdată nu sunt soluții pentru a implementa bandă dedicată transportului în comun și pe strada Moților, dar se fac analize în acest sens. Primarul Emil Boc a ținut să precizeze că nu renunță la acest proiect care va fi continuat.

”Este firesc ca această bandă să ocupe o distanță cât mai mare, având  o axă, trebuie continuată și ne gândim la variante, dar deocamdată sunt doar studii. Această primă fază nu necesită reorganizări majore de trafic, este fezabilă fără a afecta traficul general. Afectarea este în limitele propuse”, potrivit specialiștilor.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii