Infrastructura punctelor de frontieră nu a mai fost modernizată de peste 20 ani. Traficul a crescut de peste 300%.

În urma unei evaluări efectuate ca urmare a analizării eficienţei măsurilor dispuse la frontieră, atât pentru implementarea noilor prevederi europene privind introducerea verificărilor sistematice, cât şi pentru asigurarea fluenţei traficului de călători şi mărfuri, s-a constatat că traficul mijloacelor de transport marfă a înregistrat o creştere importantă în ultimele zile.

Astfel, în perioada 05-07.03.2018, prin punctele de trecere de la frontiera română au tranzitat aproximativ 29.000 de autovehicule de mare tonaj, din care 12.500 de autovehicule pe sensul de intrare în ţară şi 16.500 pe sensul de ieşire din ţară. Într-o perioadă similara a anului trecut, media autocamioanelor care tranzitează frontiera a fost de aproximativ 25.000 mijloace de transport, fiind înregistrată o creştere cu peste 15%.   

 În ceea ce priveşte situaţia pe frontiere, în perioada analizată, cele mai tranzitate au fost punctele de trecere de la graniţa româno-ungară, unde poliţiştii de frontieră au efectuat formalităţile la peste 16.200 autovehicule de mare tonaj (56% din traficul total), urmată de frontiera româno-bulgară cu peste 8.600 de camioane verificate.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Dintre punctele de frontieră, P.T.F. Nădlac II Autostradă de la frontiera cu Ungaria a fost cel mai tranzitat punct de trecere rutier, în primele două zile ale saptamânii fiind efectuat controlul, împreună cu autorităţile maghiare, la aproximativ 6.000 de autocamioane. S-a lucrat și se va lucra în continuare pe numărul maxim de benzi deschise pentru astfel de mijloace de transport, 3 artere de control pe sensul de intrare în ţară şi 4 artere de control pe cel de ieşire.

La P.T.F. Borş, un alt punct de trecere de la granița cu Ungaria foarte tranzitat, poliţiştii de frontieră au verificat aproximativ 5.700 de camioane. Și aici, se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructură, pe 2 benzi pe sensul de intrare şi 3 pe sensul de ieşire pentru camioane.

La frontiera cu Bulgaria, cele mai tranzitate puncte au fost Calafat și Giurgiu, unde a fost înregistrat un trafic de peste 3.000, respectiv aproximativ 4.000 de camioane. La Calafat formalităţile se efectuează pe 6 artere de control (4 pe intrare şi 2 pe ieşire), iar la Giurgiu pentru camioane sunt deschise 7 artere (3 la intrare şi 4 la ieşire).

Precizam că, în această perioadă, este folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, sunt suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalitățile de frontieră să se efectueze cu operativitate.

Poliţia de Frontieră a făcut toate eforturile pentru suplimentarea cu tot personalul de care dispune la controlul documentelor de călătorie. Se lucrează la capacitatea maximă a infrastructurii punctelor de frontieră care, în majoritate, nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condițiile în care traficul a crescut de peste 300%.

Menţionăm că la frontierele interne, formalităţile de frontieră se efectuează în comun cu autorităţile ungare, respectiv bulgare, sens în care Poliția de Frontieră Română a alocat personal pentru acoperirea tuturor liniilor de control în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria și Bulgaria, însă numărul de linii care pot fi deschise este limitat de numărul de polițiști repartizaţi de către Poliţia Ungară, respectiv Politia de Frontiera Bulgară. În baza protocoalelor bilaterale, P.F.R. poate deschide doar liniile de control care sunt asigurate cu personal de autoritățile menționate.

Din analizele efectuate s-a stabilit că, la frontierele cu Bulgaria şi Ungaria sunt verificate, în medie, peste 10.000 de camioane/24 de ore.

Timpul pentru efectuarea controlului de către polițiștii de frontieră asupra camioanelor se păstrează în media de 2-5 minute/camion.

La frontiera externă (graniţa cu Serbia, R. Moldova şi Ucraina), la timpul necesar efectuării controlului de frontieră se mai adaugă și cei necesari efectuării formalităţilor de către celelalte autorități (Direcția Generală a Vămilor, Autoritatea Sanitar Veterinară, C.N.A.I.R, Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională Fitosanitară).

Recomandări:

Poliţia de Frontieră recomandă în continuare participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă deschise tranzitului de marfuri, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, într-un timp foarte scurt.

In acest sens, Poliţia de Frontieră Română a dezvoltat aplicaţia on-line si pentru autovehiculele de mare tonaj care este disponibilă pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro. Această aplicaţie on-line prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare