Directorul TETAROM solicită pasarelă peste calea ferată de la Jucu

Directorul TETAROM, Viorel Gavrea recunoaște că situația accesului în parcul industrial TETAROM III este una foarte gravă, însă nu se pune problema ca vreuna dintre firmele prezente acolo să se relocheze.

Se stă peste 40 de minute la barieră

Gavrea a ținut să precizeze că el personal a stat peste 40 de minute la barieră de trecere a căii ferate.

Am fost întâlniri între De’Longhi, Bosch si CFR infrastructura, CFR marfă, Compania de drumuri, Politie, prefectură, Primăria Jucu. Situația nu este foarte plăcută. Am trimis către prefect punctul nostru de vedere. Trec peste calea ferată de la Jucu peste 200 de tiruri pe zi. Oamenii merg la muncă. Lucrează 12/ 24 si in week-enduri, sunt 8000 oameni care traversează calea ferată. Am verificat personal, am stat 40 de minute, la barieră pentru a trece o locomotivă cu două vagoane ruginite” a menționat Gavrea.

Prefectul acuză lipsa de implicare a Consiliului județean

Prefectul Gheorghe Vușcan a organizat o întâlnire de lucru cu toți cei implicați pentru a fi găsită o soluție.

”Avem o problemă foarte serioasă cu Parcul Industrial TETAROM III din comuna Jucu, fiind justificate solicitărilor investitorilor români şi străini de aici, printre care Bosch şi De’Longhi. Transportul de marfă şi cel al forţei de muncă se realizează prin traversarea căii ferate cu barieră, unde timpul de aşteptare este foarte mare pentru accesul angajaţilor şi TIR-urilor cu marfă. Am solicitat celor responsabili, CFR Infrastructură, Drumurile Naţionale, Tetarom SA, Consiliul Judeţean Cluj o mai mare implicare în rezolvarea problemei accesului la Tetarom III”, a declarat Vușcan, potrivit ZF.ro

Consiliul județean nu are competență

De cealaltă parte, Consiliul județean recunoaște faptul că nu poate să intervină pentru a rezolva această situație.

Consiliul Județean a întreprins demersuri în vederea rezolvării problemei semnalate în mod repetat, din chiar momentul înființării Parcului Industrial din Jucu, în anul 2007. Fiind vorba însă despre supratraversarea unui drum național și european, respectiv a căii ferate, competența legală revine în mod exclusiv unor companii naționale din subordinea Ministerului Transporturilor, respectiv Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Companiei Naționale C.F.R. Infrastructură. Reamintim în acest context faptul că, deși își dorește acest lucru, Consiliul Județean nu poate, potrivit legii, să realizeze asemenea investiții pe terenuri care nu se află în proprietatea județului ci a statului sau a unor persoane fizice sau juridice private.

Soluția, pasarelă peste sau pe sub calea ferată

Directorul TETAROM recunoaște că situația trebuie rezolvată de către Guvern, așa cum s-a angajat la venirea Nokia în parcul TETAROM III.

”Există o singură soluție reală, un pasaj pe sub sau peste calea ferată. În memorandumul încheiat între Nokia și Guvernul condus de Călin Popescu Tăriceanu erau trecute două pasaje. Am arătat că la bugetul din 2008-2009-2010, Nokia a adus 40 de milioane de euro, iar construcția unei pasarele ar însemna 2 milioane de euro. Guvernul din România ar trebui să facă acest efort pentru toți cei care lucrează acolo”, a declarat Gavrea.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii