Din toamnă se va circula pe autostradă de la Cluj la Aiud

Cel mai spectaculos nod rutier din România, parte a lotului 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda (constructor Porr), a intrat acum în linie dreaptă. După îndelungi tergiversări și blocaje birocratice, plantația de Paulownia din nodul Turda este istorie.

”Conform surselor noastre, și ultimul blocaj major de pe acest lot este aproape de a fi eliminat, CNAIR și constructorul stabilind condițiile pentru implementarea soluției tehnice pentru zona Lacului Stejeriș. Prin urmare, în acest moment, toate semnalele pe care le avem indică lunile octombrie-noiembrie 2017 pentru finalizarea acestui lot. Așadar, la finalul toamnei, vom avea conexiune directă pe autostradă între localitățile Aiud și Turda pentru că va fi dat în folosință și lotul 3 al Autostrăzii A10 (constructor Tirrena Scavi). Cu alte cuvinte, vom putea circula pe autostradă neîntrerupt de la Cluj-Napoca (Gilău) și până la Aiud, eliberând DN1 de traficul infernal dintre aceste două orașe”, potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructura.

A10 este autostrada care va face legatura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. In luna iulie 2013 a fost anunata organizarea unei licitatii pentru portiunea Sebes-Turda, iar rezultatele acesteia au fost anuntate in decembrie 2013.

Lucrarile ar urma sa fie finalizate din fonduri europene (85%) si de la bugetul de stat (diferenta). Un proiect viitor l-ar putea constitui prelungirea autostrazii pana la Targu Mures

Tronsonul Sebes-Turda este impartit in patru loturi:

    Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA.

    Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.

    Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA.

    Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA.

Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureș

Trei constructori (Strabag, Geiger și Astaldi) lucrează pe 3 din 5 loturi, pe o lungime totală de aproximativ 21 de km, acolo unde există autorizații de construire. Lotul Straco așteaptă în continuare emiterea autorizației. Celălalt lot (9 km în apropiere de Târgu Mureș) așteaptă să primească un constructor în urma licitației blocată de contestații.

Pe lotul Câmpia Turzii-Chețani (constructor Straco) nu au început lucrările deoarece nu a fost emisă autorizația de construire, iar pe tronsonul Ungheni-Târgu Mureș nu există constructor, procedura de licitație fiind în derulare (blocată de contestații). Filmarea pentru lotul Ungheni-Ogra (constructor Strabag) o vom publica în scurt timp într-un mesaj separat.

Pe loturile Ogra-Iernut (Geiger) și Iernut-Chețani (Astaldi-Max Boegl) lucrările au început în forță la două luni, respectiv o lună de la emiterea autorizațiilor de construire pe sectoare, atât pe partea de structuri, cât și pe partea de decopertări, săpături și umpluturi (terasamente).

Chiar dacă veștile din partea constructorilor sunt încurajatoare, secțiunile autorizate nu vor putea fi puse în circulație deoarece punctele critice de pe traseul autostrăzii (nodul rutier Iernut, podurile peste Mureș de la Bogata și de la Luduș, nodul rutier Chețani) nu sunt autorizate. Motivul principal pentru lipsa acestor autorizații de construire este lipsa acordului de mediu revizuit, acord de mediu ce se află în procedură de revizuire din anul 2015.

Nodul Gilău va fi în sfârșit realizat

Contractul pentru finalizarea lucrarilor la Nodul Gilau și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecțiunea 3A1 (Autostrada Brasov – Târgu Mures – Cluj – Oradea), a fost câștigat de ofertantul  TIRRENA SCAVI SPA ITALIA, cu prețul de 25.975.230,51 Lei fără TVA.

Semnarea contractului va fi posibilă după îndeplinirea termenelor legale privind formularea notificărilor prealabile și a contestațiilor, în conformitate cu prevederile art. 6, alin (1), lit. a) din Legea nr. 101/2016, respectiv cu prevederile art. 8, alin (1), lit a) din același act normativ și după finalizarea procesului de avizare a contractului.

Sectorul Gilău-Nădășelu, nu poate fi folosit

Tronsonul de autostradă Gilău Nădășelu este aproape finalizat, însă acesta nu va putea fi dat în funcțiune decât anul viitor, odată cu finalizarea Nodului Gilău, adică a unui pod care să treacă peste Someș. Nodul Gilău este cel care va lega acest tronson de restul Autostrăzii A3, spre Câmpia Turzii. Podul a fost început de Bechtel, nu a fost terminat și de atunci se tot așteaptă finalizare lui. Inițial licitația a fost demarată în 2015, documentați a fost însă slabă astfel că licitația a fost anulată. Ulterior s-a reproiectat și cu o documentație solidă, lucrarea a fost scoasă la licitație.

Ministrul Transporturilor promite că vor fi licitați 600 de km de autostradă

Potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în 2017 vor fi licitați 600 de km de autostradă.

„Până la sfârşitul anului vom lansa proiecte de 600 de kilometri de autostradă. Până acum au fost 93 de kilometri de autostradă şi 121 de kilometri de drum de mare viteză. Aici mă refer la Piteşti – Sibiu, Centura de Sud a Bucureştiului, Drumul de mare viteză Piteşti – Craiova. Urmează în perioada următoare să lansăm secţiunile Suplacu de Barcău – Borş, Suplacu de Barcău – Mihăieşti din Autostrada Transilvania, secţiunile 2,3 şi 4 din Sibiu – Piteşti, Centura de Nord a Capitalei la profil de autostradă şi Autostrada Montana Târgu Mureş – Ditrău- Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, proiectare şi execuţie până la sfârşitul anului”, a detaliat ministrul, potrivit Economica.net.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii