Dezbatere pentru reorganizarea Pieței Lucian Blaga. Continuă lupta primăriei cu mașinile

Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) și Primăria Cluj-Napoca au organizat o dezbatere publică legată de proiectul de reamenajare a Pieței Lucian Blaga și a străzilor Napoca, Petru Maior și Emil Isac.

Prin proiect se urmărește creșterea calității spațiului urban, extinderea zonelor pietonale și crearea unei rețele coerente de piste de biciclete în zona centrală a orașului.

Traficul va fi reorganizat în Piața Lucian Blaga 2 benzi spre strada Napoca, două benzi spre strada Republicii și o bandă suplimentară spre strada Petru Maior pentru acces în parkingul de la Primărie. Amenajarea a două standuri de taxi separate fizic de restul circulației.

Proiectul aduce modificări, în special în ceea ce privește traficul. Mai mult specialiștii au fost interesați să vadă proiectul, decât cetățenii de rând. Municipalitatea continuă lupta cu mașinile, șoferii fiind principalii afectați de acest nou proiect.

Proiectul se va corela cu programul municipalității din ultimii ani de modernizare a centrului istoric, cu refacere infrastructurii orașului comoară: strada Memorandumului, Moților, IC Brătianu, strada Horea, parcul Central,modernizarea Pieței Unirii.  Scopul acestui proiect este reducerea emisiilor de dioxid de carbon, reducerea poluării, schimbarea de la o comunitate bazată pe folosirea mașinilor personale la o comunitate bazată pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei și a transportului în comun.

Principalele modificări vizează reducerea numărului de benzi la două pe strada Napoca și pe strada Republicii pentru a face loc pistelor de biciclete.

Proiectul va extinde rețeaua pistelor de biciclete din oraș. Principală măsură este introducerea piste de biciclete cu dublu sens pe strada Napoca spre Piața Unirii. O bandă de pe strada Napoca va fi sacrificată pentru această măsură. Piste de biciclete vor fi amenajate și pe strada Republicii, pe strada Emil Isac și pe strada Petru Maior.  Pe strada Emil Isac vor fi eliminate toate parcările și se va amenaja o parcare cu dublu sens pe latura estică. Pe strada Petru Maior vor fi amenajate piste pentru bicicliști pe ambele laturi.

Pentru pietoni vor fi amenajate locuri pentru șezut în locurile unde trotuarele au o lățime suficientă, introducerea cablurilor în subteran și iluminat eficient pe timp de noapte.

Primarul a dorit să specifice că vor fi implemntate doar acele propuneri care îi fac fericiți pe clujeni.

”Scopul pentru care s-a înființat Centrul de este să fie adunate propuneri și idei, iar acelea care îi vor face pe clujeni fericiți vor merge mai departe, acelea care nu îi vor face fericiți se vor opri aici, altele probabil vor suferi modificări și ajustări. este locul în care să se facă schimb de idei între specialiști, între specialiști și societate civilă. Nimic nu este bătut în cuie. De la idee până la finalizarea unui proiect trece o perioadă foarte scurtă de timp. Scopul acestui centru este de a ne asigura că dacă un proiect este viabil va parcurge toate etapele. În acest caz, continuarea proiectului de modernizare a zonei centrale este o propunere care începe prin a fi discutată, dacă va avea susținători va merge mai departe, dacă nu va avea se va opri aici, sau va fi îmbunătățită. Toți dorim un Cluj modernizat, frumos, cu cele mai bune soluții urbane.Singura condiție este ca aceste proiecte să îi facă pe clujeni fericiți sau mulțumiți. Dacă proiectele îi face să fie nemulțumiți, evident că primăria nu este promotorul proiectelor care să învrăjbească, sau să impună situații conflictuale”,  a declarat Boc.

Singurul care a luat apărarea șoferilor a fost activistul Călin Mărincuș, cel care a afirmat că mașinile sunt viitorul, nimeni nu se va întoarce la cai și căruțe.

”Este un proiect care se adresează bicicliștilor. Pistele de biciclete nu vor aduce nimic în plus, Clujul nu este un oraș al bicicliștilor, așa cum sunt orașe în Olanda. Cluj-Napoca este un oraș cu o infrastructură finită cu o presiune crescândă. Niciodată o îngustare a spațiului de circulat nu va aduce nimic benefic. Consider că fluidizarea traficului trebuie să fie prioritară, iar în aceste zone s-ar preta o trecere de pietoni subterană, cu toate dotările. Acesta ese viitorul, niciodată, chiar dacă știm că poluează, nu vom reveni la cai și căruțe, nu vor fi mai mulți pietoni și nici mai mulți bicicliști în Cluj-Napoca” a explicat Călin Mărincuș.

Latest articles

Related articles