Consiliul Județean vrea să îi redea fabricii Clujana strălucirea de odinioară

Consiliul Județean a anunțat că se lucrează la un plan care să ducă la creșterea fabricii Clujana, astfel încât să nu se mai balanseze pe linia de plutire.

„Avem un plan mai amplu legat de Clujana, deoarece datoriile se rostogolesc și riscăm să ajungem chiar la faliment. E o problemă reală si nu mai putem să lăsăm lucrurile să meargă din inerție”, a declarat Alin Tișe

”Discutăm și sperăm să avem un plan ce va duce la dezvoltarea fabricii. Există pași concreți pentru a defini un plan pentru creșterea și consolidarea fabricii. Există un plan de dezvoltare, dar pentru aplicarea acestuia trebuia să avem o stabilitate,  să facem față costurilor și să producem produse competitive destinate pieței. În ceea ce privește obligațiile ce se văd în situațiile anuale, avem o eșalonare pe care reușim să o respectăm. Am diminuat această sarcină fiscală și sperăm să ducem acest program până la eliminarea totală a datoriilor. Este o sarcină dificilă pentru că din tot ce producem suntem nevoiți să alocăm și pentru închiderea unor obligații vechi”, a completat și directorul fabricii, Florin Gliga.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Directorul Clujana a propus vânzarea din activele fabricii

Directorul societății, Florin Gliga a propus vânzarea unui apartament pentru a plăti o parte dintre datoriile istorice, fabrica fiind afectată de creșterea salariilor.

”Aceste active nu a nicio legătură cu fluxul de fabricație și cu obiectul de activitate. Le deținem, unele de mai mult, altele din 2007. În acest caz ne referim la un apartament de pe Teodor Mihali. Nevoia vine din necesitatea acoperirii datoriei veche, eșalonată, în octombrie 2014. Datoria este de 10 milioane de lei, din care 300.000 de lei neeșalonate, propuse spre eșalonare ANAF. Rata lunară pentru vechile datorii este de circa 200.000 lei/ lună, ceea ce reprezintă 20% din încasările societății. În acest moment, de peste un an am plătit mult din datorii, am redus sarcina fiscală totală, dar am avut creșteri obligatorii de costuri, o creștere fiind costul cu salarii de 40%, prin majorarea salariului minim. Această creștere afectează toată grila de salarizare, din 343 de angajați, 320 sunt afectați de această creștere. Orice sursă cash este necesară pentru a face față unui nivel obligatoriu de plăți. Întârzierea obligației înseamnă pierderea eșalonării, lucru pe care nu ni-l permitem. Trebuie să găsim toate sursele pentru a diminua acest necesar, prin vânzarea acestor active aflate în garanție la ANAF, ne propunem să diminuăm datoria la ANAF și ratele lunare pe care le avem pe perioada de eșalonare din care mai avem 2 ani și jumătate. Cu cât reducem această presiune, reducem costurile și fabrica poate să funcționeze normal”, a declarat Gliga

De la 10.000 la 347 de angajați

În perioada comunistă, Clujana era unul dintre cei mai mari angajatori din Cluj cu 10.000 de angajați. Din gloria de altă dată a rămas aproape nimic, însă spre deosebire de alte fabrici de renume din țară, Clujana a reușit să supraviețuiască.

”În trecut fabrica avea 10.000 de angajați, din 2004 activitatea firmei a fost restrânsă în urma unui proces de transformare în care fabrica și brandul funcționează pe o parte din amplasamentul vechi, dar doar cu 376 de angajați. Brandul Clujana este un nume important și am realizat ce înseamnă puterea de penetrare a acestui brand în piață. Cred că norocul față de alte fabrici a fost că după perioada de transformare și cea de insolvență brandul a rezistat și a continuat în proprietatea CJ, continuă să producă și să fie prezent în piață cu potențial mare. Acest potențial, fiind o fabrică de stat, trebuie să respecte regulile de piață și de concurență, multe dintre ele îngreunând activitatea fabricii comparativ cu cele din zona privată”, a declarat directorul fabricii.

Clujana produce 25.000 de perechi de încălțăminte pe lună

Gliga a declarat că momentan există clienți atât pe piața internă cât și pe cea externă, iar producția lunară se ridică la 25.000 de perechi de încălțăminte.

”Momentan producem și pentru piața internă cât și pentru cea externă. Punem la cale un plan de distribuție mai larg pe piața internă ca să menținem brandul în piață, fabrica la capacitatea ei și să păstrăm locurile de muncă. Fac apel la sensibilitatea clujenilor, orice produs din Clujana înseamnă o sursă de venit pentru vecinii lor. In acest moment producem25.000 de perechi de încălțăminte pe lună. Lipsa puterii de cumpărare vine ca urmare a metehnelor din istoria recentă. Sunt produse slab calitativ care ne fac concurență, dar noi ne prezentăm cu produse de piele bune, iar prețurile sunt foarte bune pentru un produs care poate să reziste o perioadă mai îndelungată de timp. Cred că noi românii suntem încă prea săraci să ne cumpărăm lucruri ieftine”, a declarat Gliga.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii