Clujul, tot mai neprietenos cu șoferii

Municipalitatea le pregătește tot mai multe “surprize” șoferilor clujeni. Astfel, după dublarea tarifelor pentru parcările din zona centrală, Primăria urmează să ridice mașinile parcate ilegal în centrul orașului, dar și să modifice circulația pentru a oferi prioritate transportului în comun.

Se ridică mașinile din 1 februarie

Primarul Emil Boc a anunțat calendarul după care se vor ridica din nou mașini în Cluj-Napoca. Astfel, se va discuta și aproba o Hotărâre de Consiliu local în care va fi menționat tariful practicat de RADP pentru ridicarea mașinilor. Ulterior, timp de o săptămână poliția locală va realiza o campanie de informare pentru ca toți șoferii clujeni să fie la curent cu noile modificări. De asemenea, noi semne cu ”Atenție se ridică mașini!” vor fi puse în tot orașul. Astfel, clujenii care vor parca în zonele interzise riscă să scoată din buzunar 547 de lei dacă le va fi ridicată mașina. În cazul în care șoferul ajunge la mașină înainte ca aceasta să fie dusă la RADP, va plăti doar 247 de lei. ”Lucrăm la reglementarea regulamentului de ridicare al mașinilor. Printr-o Hotărâre de Consiliu local  dăm dreptul RADP-ului să ridice mașini. 547 de lei va costa ridicarea mașinii, transportul și depozitarea. 294 de lei dacă șoferii sunt la fața locului.  Vom derula și o campanie de informare pentru ca toți șoferii să știe că mașinile se vor ridica în Cluj-Napoca. O săptămână după adoptarea HCL va fi pentru informarea suplimentară. Astfel șoferii vor primi în continuare doar amendă și vor primi în parbrize fluturași cu informații despre noile reglementări. Am cerut Poliției locale să amplaseze semne care să avertizeze șoferii despre ridicarea mașinilor. Rolul Campanie de prevenire și amplasarea semnului de ridicarea mașinii este ca toți șoferii să fie avertizați. Sunt convins ca va avea un efect pozitiv asupra disciplinării traficului. Nu vom mai fi mașini parcate în sensurile giratorii și pe trecerile de pietoni”, a declarat primarul Emil Boc.

Efectul dublării tarifului de parcare: zeci de amenzi

Prețurile mari pentru parcarea din centru i-a determinat pe clujeni să nu mai achite contravaloarea staționării pe un loc de parcare, astfel că poliția locală a împărțit peste 700 de amenzi. Poliţiştii locali din cadrul Serviciului Ordine şi Siguranţă Publică au aplicat 732 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 73200  lei conducătorilor auto care nu au respectat prevederile HCL nr. 26/2010 privind aprobarea Regulamentului de administrare a parcărilor publice cu plată orară, aprobate de Comisia Municipală de Sistematizare a Circulaţiei din municipiul Cluj-Napoca,  cu completările şi modificările ulterioare. S-a acţionat pe următoarele străzi: B-dul Eroilor, Iuliu Maniu, Baba Novac, I.C. Brătianu, Hermann Oberth, Mihail Kogălniceanu, P-ţa Avram Iancu, C.Dorobantilor, B-Dul 21 Decembrie 1989, C. Dobrogeanu Gherea, Năvodari, Pitești, Card. Iuliu Hossu, Emil Isac, Sindicatelor, Constantin Daicoviciu, Virgil Fulicea, Paul Chinezu, Octavian Petrovici, Emil Zola, Universității, Traian Moşoiu, Rubin Patiţia, Republicii.

Sens unic pe Moților

Primarul Emil Boc a anunțat că s-a aprobat proiectul benzilor dedicate transportului în comun pe axa est-vest, Mănăștur-Mărăști. În acest moment se fac măsurătorile necesare, iar una dintre propuneri, care nu a fost primită prea bine de către șoferi este instituirea sensului unic pe strada Moților. ”În acest moment se fac măsurătorile finale pentru realizarea benzilor dedicate de transport. . În acest moment trebuie refăcută partea de marcaje, lărgiri și instituirea unor sensuri unice. Una dintre probleme este strada Cuza Vodă, de la Prefectură, unde este posibil să fie nevoie de o bandă suplimentară de stocare pentru autobuzele care vin din Gheorgheni și se întâlnesc cu cele care vin din Mărăști. Apoi, între Prefectură și Sora există două străduțe cu viraj la dreapta, una dintre ele cu semafor. Trebuie văzut dacă rămâne semaforul, dacă se permite virajul la dreapta deoarece acest lucru înseamnă o ușoară fragmentare a liniei dedicate transportului în comun. Mai apoi, nodul de la strada Regele Ferdinand. Trebuie văzut dacă se permite sau nu virajul la dreapta a mașinilor. Sunt două variante. Fie se permite doar virajul mijloacelor de transport în comun, fie se permite și virajul celorlalte mașini, dar să fie tronson comun. Bandă dedicată de la Sora până la intersecția cu Regele Ferdinand. După instituirea benzilor dedicate, din patru benzi de pe Moților vor fi luate două benzi pentru transportul în comun, astfel rămânând o bandă pe fiecare sens. S-a propus sens unic pe Moților corelat cu consolidarea sensului unic de pe Clinicilor. Pe Clinicilor vor fi două benzi dacă nu vor mai fi mașini parcate ilegal. De asemenea, este nevoie de corelare cu strada Cardinal Iuliu Hossu, tot stradă cu sens unic. După finalizarea acestor măsurători vom face o ședință a comisiei de circulație, le vom prezenta și le vom lăsa în dezbatere publică, urmând apoi să luăm o decizie. Clujenii trebuie să înțeleagă că este nevoie să fie prioritizat transportul în comun, încurajând folosirea acestuia. De aceea avem in vedere mărirea flotei de autobuze și troleibuze. Pe banda dedicată transportului în comun ar trebui să aibă acces și taximetriștii”, a declarat primarul.

Școli mutate în cartiere și autobuze pentru transportul elevilor

Emil Boc a ținut să reamintească faptul că o vină foarte mare pentru traficul din zona centrală o au părinții care își aduc copiii la școală. Astfel, propunerile edilului sunt descentralizarea claselor mici a școlilor din centru în cartiere și introducerea autobuzelor școlare pentru transportul elevilor. ”Discutăm foarte serios cu Poliția Rutieră, cu Inspectoratul județean și cu școlile pentru a găsi soluții să decongestionăm traficul din zona școlilor aflate în centru. Mii de oameni vin să îi aducă pe copii la școală și se creează o aglomerație pe care orașul nu o mai poate suporta. ISJ nu are cadru legal să îi oprească pe părinți să își facă în mod formal flotant să îi aducă pe copii la școlile din centru. Unele școli au 8 sau 12 clase, deoarece părinții au cerut acest lucru.  Vom continua politica de descentralizare a claselor în cartiere. Să nu mai vină toți copiii, clasele 1-4, în special la școlile din centru. Respectivele licee vor avea clase în cartiere, cu aceiași profesori. O clasă cu 35 de elevi înseamnă 35 de mașini ce creează un trafic infernal. A doua soluție este să inventariem din ce cartiere vin acești elevi pentru a le pune la dispoziție autobuze, pentru a fi duși până la școală. Astfel, nu vor veni 100 de mașinii ci va veni un singur autobuz. Sunt conștient că nu va fi ușor să implementăm acest sistem, părinții vor dori în continuare să își ducă personal copiii la școală pentru a-i ști în siguranță. Sper să înțeleagă că se vor afla în siguranță, autobuzul îi va duce până la școală unde vor fi preluați de portar”, a declarat edilul.

Emil Boc, temă de casă pentru parlamentarii clujeni: centura metropolitană

Primarul Emil Boc a declarat că parlamentarii clujeni au obligația să facă lobby la București pentru ca proiectul centurii metropolitane să fie demarat. ”Am pregătit documente pentru parlamentarii clujeni, ca fiecare să aibă în geantă documentația pentru demararea lucrărilor la centura metropolitană. Aceasta reprezintă o soluție reală de decongestionare a traficului din oraș. Este cea mai importantă investiție pe care nu o poate realiza doar administrația locală. Sunt bani, din fonduri europene, 150 de milioane de euro. Lucrarea trebuie demarată de CNAIR, ei trebuie să facă proiectarea și exproprierea, noi ne vom alipi cu proiectul bretelelor de legătură. Avem deja planurile în PUG și ne vom ocupa de realizarea acestora. Nu pot realiza legăturile fără demararea proiectului principal. Solicit parlamentarilor să monitorizeze realizarea acestui obiectiv fără de care Clujul ajunge să fie blocat și se va omorî ”cloșca cu puii de aur”. Obligația este pe măsura contribuției Clujului la bugetul național Clujul fiind principalul contributor după București. În replică, deputatul PSD, Horia Nasra a transmis că Emil Boc este primarul Clujului de aproape zece ani și în tot acest timp nu a reușit să rezolve problema traficului din Cluj-Napoca iar astăzi caută vinovați pentru neputința sa. „În loc să identifice soluții aplicabile privind descongestionarea traficului într-un timp relativ scurt, Emil Boc vrea să le ceară parlamentarilor clujeni să-i facă temele dar asta nu o problemă, cel puțin pentru parlamentarii stângii. Chiar dacă în ultimele săptămâni dl. Emil Boc și-a rezumat activitatea administrativă doar la centura de sud a Clujului, un proiect discutat încă din anii `90 dar care nu a fost o prioritate pentru Emil Boc cât timp a fost prim-ministru și nici în mandatele sale de primar, PSD va susține un plan coerent de descongestionare a traficului din zona metropolitană, inclusiv Centura de Sud a Clujului!”, a declarat Horia Nasra.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii