strada buna ziua

Primăria Cluj-Napoca a inițiat procedura de consultare publică privind modernizarea şi extinderea străzii Bună Ziua.

Două variante propuse de Primărie

Primăria propune două variante pentru lărgirea străzii Bună Ziua.

Varianta 1: 3 benzi de circulaţie (2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii), pistă de biciclete şi 2 trotuare.(lăţime trotuar 2m, lăţime bandă carosabil 3,25 m, pistă biciclişti 2,25)

Varianta 2: 4 benzi de circulaţie, 2 trotuare.(lăţime trotuar 2m, lăţime bandă carosabil 3m )

Fiecare varianta presupune aliniamente de arbori.

De asemenea, pentru decongestionarea traficului în zona, Primăria Cluj-Napoca îşi propune în perioada următoare şi amenajarea a două sensuri giratorii: la intersecţia străzilor Bună Ziua – Măceşului – Trifoiului şi la intersecţia străzilor Calea Turzii – Mihai Romanul.

Etapă consultării publice are loc în perioada 21 februarie – 7 martie 2017. Persoanele interesate pot trimite sesizările, observaţiile, punctele de vedere la adresa de email:consultarepublica@primariaclujnapoca.ro sau pot înregistra adrese scrise la Serviciul Centrul de Informare pentru Cetăţeni, str. Moţilor nr.7 sau la orice primărie de cartier.

Clujenii cred că acest proiect nu este fezabil

Cea mai mare parte a clujenilor consideră că acest proiect este unul nefezabil, având în vederea situația din teren. Proiectele imobiliare s-au dezvoltat foarte mult, astfel că în multe zone acestea sunt prea aproape de stradă.

”Am lucrat şi în Bună Ziua şi pe Turzii şi e efectiv irealizabil acest proiect. În Bună Ziua nu este trotuar pe ambele părţi în primul rând. Apoi, că să facă benzile ce vor tăia? din blocurile construite că ciupercile după ploaie?”

”Abia au reuşit să facă un trotuar acum ceva ani , şi ăla cu certuri că oamenii care aveau terenul/gardul până în drum nu vroiau să renunţe la el”.

”Dacă un pod de 30 de metri a rămas invizibil după un an de lucrări în Mihai Viteazu , va închipuiţi cum va arată sudul oraşului cu traficul pe Bună Ziua blocat câţiva ani ?Le-a luat un an să facă trotuarul pe partea cu Lidl pentru o bordură ,o palmă de pământ cu o pojghiţa de asfalt deasupra. Proiect megalomanic inutil pentru simplul motiv că se strangulează pe orice parte ai încerca să faci ieşire de pă Bună Ziua spre Gheorgheni”.

O rezolvare pe termen scurt

Unii clujeni atrag atenția supra faptului că această măsură este un pe termen scurt, dacă zona continuă să se dezvolte în aceiași măsură, lărgirea propusă de municipalitate va fi insuficientă.

”Initiativa este lăudabilă şi cu siguranţă aşteptată de clujeni. Este o mare neîncredere în acest proiect, oricare din variante pare nerealizabilă. Este probabil foarte adevărat având în vedere situaţia actuală din teren şi poziţia clădirilor. Cred că ar fi necesar că reprezentanţii primăriei să prezinte planurile întregului segment de şosea şi să arate cum rezolva zonele critice. Pe de altă parte, ne lovim în continuare de modul de gândire pe teren scurt prin care încercăm să rezolvăm o problema ce ne arde cum, dar care prin oricare din cele două soluţii propuse nu rezolva problema pentru provocările ce vor apărea să zicem în 5-10 ani. Este evident că avem nevoie atât de 2 benzi pe sens şi de pistă de biciclete şi de asemenea de e trotuare (poate nu chiar de 2 metri lăţime). Nu ar fi mai bine că primăria să gândească o stradă mai lată decât acum cu mai multe sensuri giratorii şi cu parcele expropriate (asta e normal inte-o ţară civilizată) încă de pe acum pentru întreagul plan de dezvoltare? Altfel soluţiile propuse vor fi în realitate doar o rezolvare parţială a problemei”

Dan Tarcea: Proiectul nu afectează construcțiile din zonă

Viceprimarul Dan Tarcea a ținut să precizeze faptul că lărgirea străzii nu va afecta clădirile de pe strada Buna Ziua și nici nu îi va incomoda pe locuitorii de pe stradă.

”Ne propune o lărgire a benzilor la 16 metri, și am propus două variante spre dezbatere publică. Așteptăm părerile celor care locuiesc în zonă. Lucrurile merg spre trei benzi și psită de bicicletă. Personal și eu înclin spre această variantă deoarece mi se pare o variantă modernă în care includem mijloace alternative de transport. Vor fi două benzi spre Calea Turzii și o bandă înspre strada Fagului. Sunt afectate 45 de proprietăți de pe strada Bună ziua cu suprafețe între 7 și 500 metri pătrați. Am încercat să fie afectate cât mai puține parcări și să nu fie afectată nicio clădire. Vestea Bună este ca această ampliză a drumului nu trece peste nicio clădire și este la o distanță suficient de mare pentru a nu afecta siguranța și confortul celor care locuiesc acolo”, a declarat Dan Tarcea

”După ce am avut poza proprietăților am ajuns la două variante și acum vom culege părerile oamenilor. Varianta cu trei benzi presupune și pistă de biciclete, varianta cu patru benzi nu presupune și piste de biciclete, oamenii care trăiesc acolo trebuie să își exprime punctul de vedere”, a declarat Emil Boc