Clujenii mai au de așteptat finalizarea Podului Traian

Odată cu începerea lucrărilor de reabilitare a Podului Traian, tot traficul din Piața Mihai Viteazu a fost dat complet peste cap. Noi reguli de circulație pentru șoferi și noi trasee pentru mijloacele de transport în comun. La data demarării lucrărilor, în 22 august 2016, municipalitatea a avansat termenul de 6 luni. Acest lucru înseamnă că Podul Traian trebuia finalizat la sfârșitul lunii februarie. Acesta este însă departe de finalizarea, iar clujenii sunt nemulțumiți de ritmul lucrărilor.

”Sunt foarte mulțumită că se reface podul Traian, dar nu credeți că ar trebui să se lucreze la el? Eu trec zilnic pe lângă pod, iar la ora 17 nu este nimeni. Firmele private ridică blocuri și case în această perioadă, deci nu timpul este de vină că nu se lucrează. Este un trafic infernal în Piața Mihai Viteazu”, sesizează o clujeancă

Primăria Cluj-Napoca a comunicat faptul că lucrările sunt în grafic și vor fi finalizate în luna mai. Dacă însă ritmul în care se lucrează rămâne același, posibil ca și acest termen să fie depășit.

”Lucrările la Podul Traian se desfășoară conform graficului, urmând sa se finalizeze in cursul lunii mai 2017”, menționează primăria

”Lucrările au început la final de august 2016, pe site-ul primăriei a fost afișat termenul de 6 luni, deci rezultatul adunării ar fi: februarie 2017 la final. Dar lucrările sunt conform graficului si se termina in mai”, sesizează un alt clujean

Lucrările la Podul Traian au început oricum cu întârziere, fiind nevoie ca o parte a podului să se surpe sub picioarele unei femeie care a fost aproape să cadă în Someș. Acest incident a avut loc în 2013, iar lucrările au început abia în august 2016. August 2013 – august 2016: trei ani de când Podul Traian  fără revizie, fără reparații și mentenanță s-a surpat pe o porțiune de zeci de metri.

Podul Traian este unul dintre proiectele pe care Emil Boc le promite clujenilor de mulți ani. În campanii electorale, la început de an când se adoptă bugetul, acesta a fost unul dintre proiectele pus pe hârtie de multe ori, dar demarat abia anul trecut.

Inițial municipalitatea a dorit refacerea podului, însă starea avansată de degradare impune realizarea unui pod nou. Starea rehnică a podului a fost investigată de experți. Ca urmare a unor investigații experții au constatat defecte și degradări ale structurii de rezistență, respectivi exfolieri ale betonului, corodări puternice, degradarea infrastructurii podului, a trotuarelor.  Din punct de vedere al funcționalității s-a constatat că podul are lungimea de 31,55 m, cu lățimea carosabilă de 12,40, echivalent pentru 3,5 benzi de circulație și nu corespunde cu lățimea părții carosabile a străzii pe care este amplasat.

Execuția podului va dura 6 luni și constă în demolarea completă a podului vechi și realizarea unui pod nou. Lucrările sunt realizate de firma SC DIFERIT SRL, iar valoarea contractului încheiat este de 6, 5 milioane de lei. Podul va avea 4 benzi de circulație rutieră, 2 piste pentru bicicliști și 2 trotuare pietonale.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii