boc vs firea

10.890 de lei și 30 de bani a atras Bucureștiul, în 2019, din fonduri nerambursabile pentru transportul în comun. Clujul, în schimb, 122.409.742 de lei și 54 de bani. De 11.240 mai mult!

Felul în care au tratat problema transportului în comun, în ultimii 4 ani, administrațiile celor mai mari orașe din România, conduse de primarii Gabriela Firea în București și Emil Boc în Cluj-Napoca, arată că drumurile sunt diametral opuse. Pe scurt, Clujul își modernizează transportul în comun cu banii altora (de la Uniunea Europeană în principal), pe baza proiectelor, în timp ce Bucureștiul o face îndatorându-se și plătind anual rate de zeci de milioane de euro.

Citeste si: Dezvoltarea tehnologică a Clujului, dată ca exemplu în Uniunea Europeană

Administrația Firea s-a concentrat pe împrumuturi masive, ulterior restituite din banii bucureștenilor, neglijând complet posibilitatea de atragere a fondurilor europene nerambursabile.

Boc: 201.820.417,31 lei din fonduri nerambursabile, 0 lei împrumuturi

În schimb, administrația Boc a accelerat la maximum în direcția fondurilor UE nerambursabile, evitând orice împrumut pe care ulterior ar fi fost nevoit să-l achite din banii clujenilor.

S-a ajuns astfel, în 2019, după 4 ani de strategii diferite, și la situații radical deosebite.

Anul trecut, Clujul a atras, în scopul îmbunătățirii transportului în comun, fonduri externe nerambursabile în valoare de 122.409.742 de lei și 54 de bani (circa 25.660.000 de euro), iar Bucureștiul – de 10.890 de lei și 30 de bani (2.283 de euro).

În schimb, în același an 2019, dacă orașul Cluj n-a avut de achitat niciun ban pentru rambursarea ratelor unor credite externe, Bucureștiul a plătit, în contul împrumuturilor făcute de administrație pentru a ameliora transportul în comun, 22.174.307,96 lei (circa 4.650.000 de euro).