Boc nu renunță la centura metropolitană. A trimis o scrisoare Ministrului Transportului

Primarul Emil Boc a fost foarte nemulțumit în momentul când CNAIR a transmis că va începe mai întâi primul tronson al centurii metropolitane, Gilău-Cluj-Napoca Vest, și doar ulterior va fi demarat și tronsonul Cluj-Napoca-Apahida. Potrivit lui Boc al doilea tronson este vital pentru a rezolva problema traficului din Cluj. Din acest motiv a transmis o scrisoare adresată ministrului transporturilor, Răzvan Cuc și directorului CNAIR Ștefan Ioniță, prin care solicită executarea simultană a celor două tronsoane.

“Am luat la cunoștință de demersul CNAIR de a începe această investiție și de a demara studiile de fezabilitate doar pentru faza I, tronsonul Gilău-Cluj-Napoca Vest (sens giratoriu Cora). Fără a neglija importanța deosebită a realizării acestui tronson, pe baza studiilor care stau la baza PMUD pentru Zona Metropolitană Cluj-Napoca, putem afirma faptul că realizarea tronsonului Cluj-Napoca Vest / Cluj-Napoca Est este prioritară. În acest sens, vă rugăm să luați în considerare un scenariu în care cele două tronsoane să fie executate concomitent” a menționat Boc în scrisoare.

Tronsonul sud, volum de trafic de până la 85%

În încercarea sa de a-i convinge pe cei de la București de necesitatea tronsonului doi al centurii, Boc a adus în discuție studiile de trafic și analizele specialiștilor.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

“Studiile de trafic au arătat că este crucială realizarea urgentă nu doar a tronsonului între Autostrada Transilvania și Cluj-Napoca, dar și a tronsonului de sud, care constituie efectiv varianta de ocolire a orașului. Modelul de transport a demonstrat că acest tronson ar fi, până în 2030, deja încărcat cu un volum de trafic de până la 85% din capacitate (adică mai mult decât orice autostradă din România), chiar în varianta în care aceasta ar fi realizată în profil de autostradă sau drum expres. Ca atare, susținem includerea tronsonului sudic care unește DN1 spre vest și DN1C spre este, în faza I de implementare a proiectului”, a mai spus Boc.

Boc cere finanțarea ”cu celeritate”

“De asemenea, conform analizelor efectuate în PMUD, a rezultat că majoritatea intervențiilor privind mobilitatea durabilă din Cluj-Napoca sunt dependente de eliminarea traficului semnificativ de tranzit și de trecere din zona urbană, fiind astfel condiționate de realizarea cu celeritate a drumului Gilău-Cluj-Napoca est, care va juca astfel rolul de centură vest-est a municipiului. Având în vedere necesitatea tratării proiectului ca un tot unitar, vă rugăm să ne confirmați faptul că proiectul va fi pregătit unitar, realizându-se un singur studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru întregul tronson de 38 kilometri. În concluzie, subliniem necesitatea prioritizării investiției la nivel central, în sensul finanțării acesteia cu celeritate conform alocărilor din documentele strategice adoptate de către Guvernul României”, a completat Boc.

Centura metropolitană Cluj-Napoca este cuprinsă atât în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău-Apahida.

DRDP Cluj face evaluarea studiului de fezabilitate pentru Tronsonul I

Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan a anunțat că a primit o adresă de la Ministerul Transporturilor pentru a face evaluarea primului tronson al centurii metropolitane, de la Gilău la sensul giratoriu de la Cora. Ulterior, ar urma să se realizeze și celălalt tronson, de la Cora la Apahida. În acest caz clujenii mai au de așteptat până la rezolvarea traficului din oraș.

”Am primit o adresă din partea Ministerului Transportului să facem o evaluare a studiului de fezabilitate ce vizează legătura de la Gilău până la DN1, urmând apoi și faza a doua anul viitor. Vom scoate la licitație această legătură.  Acest drum de legătură, față de vechea variantă, este de la Nodul de la Gilău de la Autostradă până la sensul giratoriu de la Cora. Practic, astfel se ocolește și Gilăul. Acest proiect se conturează, odată ce ne-a fost cerut bugetul necesar pentru demararea studiului de fezabilitate. Vorbim de faza I, 14,5 kilometri. Valoarea acestui proiect este de 138 de milioane de euro, fonduri nerambursabile. Important este că se demarează chiar și această fază I. Se rezolvă traficul pentru Florești- Cluj, dar nu ajută traficul din Cluj. După rectificarea bugetară cel mai probabil ne vor cere valoarea și pentru faza a doua. Orice proiect a cărui valoare este atât de mare, este fazat. Indiferent de Guvern, Clujul este prea important ca să fie neglijat”, a declarat Cecan la un post de radio local.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii