abonamente hartie

Bandă dedicată transportului în comun pe Calea Mănăștur

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că municipalitatea are în plan lărgirea străzii Calea Mănăștur, iar banda suplimentară să fie dedicată transportului în comun.

Calea Mănăștur va avea trei benzi pe sensul spre Florești

Tarcea a explicat că strada Calea Mănăștur va fi lărgită, și vor apărea astfel trei benzi pe sensul spre Florești, dintre care una va fi rezervată transportului în comun.

”În condițiile în care planul este să facem trei benzi pe un sens, cu siguranță că va fi și bandă dedicată transportului în comun. Ne dorim să avem o continuitate cu banda de transport în comun, deoarece dacă facem bandă doar pe porțiuni de 300-400 de metri, nu vom avea rezultatul scontat”, a declarat Tarcea.

Strada Moților nu poate fi lărgită

Dan Tarcea a declarat că încă se caută soluții pentru a putea fi amenajată bandă dedicată pentru transportul în comun și pe strada Moților.

”Va trebui să gândim soluții moderne pentru transportul în comun, soluții pe termen lung. Soluțiile pe care le avem acum sunt ca niște pansamente care nu rezolvă problema de fond. Strada Moților are patru benzi, acolo nu avem cum să lărgim pentru că nu mai este loc. Strada Moților a fost modernizată cu fonduri europene, astfel că timp de cinci ani nu putem face modificări. Au trecut deja doi ani, însă fizic nu putem să lărgim trotuarele. Dacă dorim să încurajăm mersul pe jos sau cu bicicleta trebuie să creăm și condițiile necesare. Nu putem face un trotuar de 50 de metri pe o arteră atât de intens populată, chiar și pietonal, pentru că astfel am descuraja oamenii să circule pe jos”, a menționat Tarcea.

Metroul, soluția pentru următorii 20 de ani

Viceprimarul a adus din nou în discuție posibilitatea introducerii metroului, aceasta fiind, potrivit lui Tarcea, singura soluție pe termen lung pentru a rezolva problema traficului.

”Cred că pe viitor ar trebui să ne gândim la un metrou. Este un proiect pentru următorii 20 de ani. Clujul pare să atingă parametri necesari pentru a avea metrou. Avem nevoie de soluții pe termen scurt: lărgirea străzilor, lărgirea benzilor, reorganizarea circulației, sensuri giratorii. Acestea sunt pansamente care nu rezolvă problema de fond. Avem nevoie de soluții pe termen mediu cum ar fi o șosea de-a lungul căii ferate, sau un alt pod peste râul Someș. Acestea sunt soluții care necesită investiții destul de mari dar sunt pe termen mediu și se pot realiza. Dar avem nevoie și de soluții pe termen lung cum este metroul. Pentru a se putea face metrou municipiul Cluj-Napoca ar trebui să aibă minim 500.000 de locuitori. Vorbim de o investiție foarte mare, pe care o comunitate mai mică nu și-ar permite-o. Clujul fiind un oraș istoric, clădirile sunt vechi, monumente, astfel că este foarte greu să găsești alte soluții, cum ar fi monorail. Aceasta ar fi o soluție mult mai ieftină, dar nu vom obține niciodată autorizație de monumente. Metroul este o investiție care se justifică pentru următorii 20 de ani, dar proiectul va trebui realizat fie din fonduri europene fie din fonduri guvernamentale, deoarece o municipalitate cum este Clujul nu poate să construiască un metrou fără ajutor”, potrivit lui Tarcea

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii