9500 de cluburi, baruri, discoteci și restaurante, verificate de pompieri

Social media

10,031FaniÎmi place
721AbonațiAboneză-te

În primele nouă luni ale acestui an, pompierii au realizat peste 50.000 verificări pe linia prevenirii situațiilor de urgență la diverse categorii de obiective, aproximativ 9.500 dintre acestea fiind derulate la cluburi, baruri, discoteci, restaurante, săli de spectacole sau mall-uri.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență menține ca prioritare misiunile orientate spre siguranța cetățeanului și asigurarea protecției comunităților, prin derularea acțiunilor menite să consolideze cele două paliere reprezentative: prevenire și intervenție.

ÎN PLAN PREVENTIV

În primele nouă luni ale acestui an, inspectorii de prevenire au desfășurat la nivel național peste 50.525 controale la operatori economici, instituții și alte categorii de obiective, în urma cărora au fost constatate peste 177.678 deficiențe. Disfuncționalitățile identificate în timpul verificărilor au fost remediate în peste 38.000 de situații. În urma acțiunilor desfășurate, specialiștii noștri au aplicat 124.423 sancțiuni contravenționale (108.906 avertismente și 15.517 amenzi), în cuantum de 34.087.530 lei.

De asemenea, peste 9.500 de controale de prevenire, îndrumare și verificare (planificate sau inopinate) s-au desfășurat la operatori economici cu destinația comerț, cultură sau turism (obiective cu afluență de persoane din categoria cluburi, baruri, discoteci, restaurante, săli de cinematograf/spectacol, mall-uri etc.).

Cu prilejul controalelor, la opt obiective unde au fost depistate încălcări grave ale cerinței de securitate la incendiu, s-a impus aplicarea măsurii complementare de oprire a funcționării ori utilizării construcțiilor. Ulterior, ca urmare a remedierii aspectelor ce vizau siguranța ocupanților, cinci dintre acestea au fost redeschise.

Pe fondul intensificării controalelor de prevenire și mediatizării măsurilor legislative adoptate, numeroși patroni ai obiectivelor din categoria cluburi, baruri, discoteci, restaurante, săli de cinematograf/spectacol, mall-uri etc. au avut inițiativa de a sista activitatea cu public în domeniul propriu de activitate, prin închiderea locațiilor respective. În această situație s-au regăsit 305 operatori economici a căror verificare a fost dificil de realizat de către personalul specializat. Cu toate acestea, inspectorii de prevenire au revenit de mai multe ori în locațiile respective, astfel încât la 174 dintre acestea au fost efectuate controale.

În condițiile modificării cadrului legislativ asupra normelor de funcționare și utilizare a construcțiilor și amenajărilor, din perspectiva cerinței de securitate la incendiu, în perioada de referință se constată o creștere cu 33% a cuantumului total al amenzilor aplicate, comparativ cu perioada similară a anul 2015.

De asemenea, specialiștii noștri au emis 14.549 avize și autorizații, dintre care 9.223 avize și autorizații de securitate la incendiu. Cele mai multe solicitări în vederea eliberării documentelor din domeniul avizare-autorizare au fost depuse la nivelul Capitalei și în județele Ilfov, Cluj, Suceava, Constanța și Iași.

Acțiunile preventive au vizat și instruiri executate la diverse instituții, operatori economici cu grad ridicat de risc și alte categorii de obiective, astfel că la nivel național au fost derulate peste 66.000 astfel de acțiuni. În aproape 27.000 de cazuri, personalul specializat a acordat asistență tehnică de specialitate solicitanților, aspect care a înregistrat o creștere cu 266 procente, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, la nivel național au fost derulate 31.882 exerciții de alarmare și evacuare în situații de urgență, în 25.403 dintre acestea fiind exersat modul de comportare în cazul producerii unui incendiu.

În misiunile specifice (exerciții, instruiri, controale, puncte de informare și alte acțiuni cu public numeros), au fost promovate măsurile și regulile de comportare specifice tipurilor de risc, respectiv campaniile naționale inițiate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, prin intermediul celor aproape 700.000 materiale promoționale (afișe, broșuri, pliante/flyere) diseminate.

ÎN PLAN OPERATIV

Derulate cu implicarea comunităților și în proximitatea lor, acțiunile de intervenție în situații de urgență au însumat, în primele nouă luni ale acestui an, 325.764 misiuni ale inspectoratelor pentru situații de urgență, în creștere cu 8% față de perioada similară a anului trecut.

Din totalul misiunilor derulate, 272.230 au aparținut serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), în urma cărora 253.573 adulți și 27.291 copii au beneficiat de prim-ajutor și asistență medicală de urgență, în creștere cu 5,5% față de perioada similară a anului trecut.

Valoarea bunurilor protejate de către echipajele de intervenție în timpul misiunilor de stingere a incendiilor a fost de 2,38 miliarde lei.

În perioada de referință, pompierii din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență au lichidat 21.821 incendii, numărul acestora fiind în creștere cu 2,78% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, în primele nouă luni ale acestui an, la nivelul unităților subordonate instituției noastre au fost derulate aproape 3.000 exerciții pentru testarea capabilităților de intervenție și de răspuns în situații de urgență complexe. În 35 dintre simulările derulate în această perioadă, exercițiile au presupus și declanșarea Planului roșu de intervenție, instrument care asigură mobilizarea, integrarea și conducerea performantă a forțelor și mijloacelor necesare optimizării răspunsului în diverse situații de urgență.

Experiența acumulată prin derularea unor astfel de exerciții și aplicații, însușirea și aplicarea procedeelor de acțiune utilizate de către serviciile profesioniste pentru situații de urgență constituie elemente definitorii pentru optimizarea misiunilor de răspuns ale pompierilor salvatori derulate pe teritoriul național.

Pregătirea factorilor responsabili, asistența tehnică de specialitate și asigurarea capacității de răspuns a comunității rămân acțiunile noastre prioritare, iar prin creșterea gradului de implicare a populației în gestionarea urgențelor civile, IGSU își consolidează poziția de factor motor în domeniu.

Ultimile articole

Articole populare

Lasa un comentariu

Te rugăm să introduci comentariul tau!
Introdu aici numele tău