Boc vrea alte panouri informative în stațiile de autobuz. Cele existente nu funcționează

Primarul Emil Boc a anunțat că a solicitat Companiei de Transport să achiziționeze panouri care să afișeze timpii de așteptare pentru mijloacele de transport în comun.

Există panouri, dar nu funcționează

Astfel de panouri există deja, au fost achiziționate în cadrul proiectului sistemului de ticketing, dar cele mai multe nu funcționează, astfel că primarul s-a gândit să cheltuie bani pentru alte panouri informative. Proiectul sistemului de ticketing este deficitar la multe capitole, iar călătorii sesizează permanent neregulile constatate. Cele mai multe dintre panouri nu au funcționat aproape deloc, sau funcționează cu întreruperi. Astfel că în loc să remedieze problema unui proiect din fonduri europene, municipalitate preferă să achiziționeze alte panouri. La acestea se adaugă faptul că automatele pentru bilete iau banii, dar nu mai eliberează biletul de călătorie, iar validatoarele din autobuze sunt de multe ori nefuncționale.

Panouri noi în stațiile de autobuz

Astfel că după principiul mai bine înlocuim decât să reparăm, Boc a anunțat că CTP va achiziționa, mai întâi pe arterele mari de circulație, panouri informative.

Am cerut CTP să avem până pe 30 iunie, pe principalele artere, panouri informative cu timpii de aşteptare pentru autobuze. Să fie introduse măcar pe axele principale, pentru început. Este vorba despre panouri mult mai mari decât în prezent, care vor anunţa cu exactitate când soseşte autobuzul în staţie. La Operă, de exemplu, sunt câteva staţii şi călătorii trebuie să afle, de exemplu, când vine 35 sau 46, că aceste rute mă interesează pe mine, dar şi celelalte linii”, a declarat Boc la Realitatea FM.

Datele vor fi disponibile într-o aplicație

Primarul a mai anunțat că va fi implementată și o aplicație, astfel încât oamenii să știe oricând la ce oră sosește autobuzul care îi interesează.

 „Vom corela datele şi le vom cuprinde într-o aplicaţie. Autobuzele noi au GPS, aşa că e uşor. Oamenii vor şti de acasă câte minute mai au de aşteptat şi vor pleca spre staţie când vine autobuzul. Clujul trebuie să fie model de bune practici. E o altă formă de a arăta respect faţă de cetăţean”, potrivit primarului.

Respect față de cetățean ar fi fost implementarea unui sistem de ticketing funcțional. Este e-a dreptul penibil ca într-un oraș în care poți folosi aplicațiile și telefonul pentru parcări, plata taxelor sau a amenzilor, sistemul de ticketing să nu funcționeze.

Valoarea totală a proiectului a fost de 33.679.814,16 lei cu TVA, din care valoarea totală nerambursabilă s-a ridicat la 25.721.237,74 lei.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii