autostrada transilvania

Traseul unui tronson de autostradă, relocat. Au realizat că trece prin casele oamenilor

Un nou certificat de urbanism, al doilea, a fost semnat pentru tronsonul de autostrada Gilău-Mihăiești. Construcția acestui tronson al autostrăzii Transilvania trebuia să debuteze în 2013, însă nu s-au găsit fonduri la acea vreme.

Alin Tișe, al doilea președinte de CJ care semnează certificatul de urbanism

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a semnat luni, 6 martie 2017, certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire a obiectivului ,,Proiectarea şi construcţia autostrăzii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, sector 3A: Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 – km 25+500”, cu amplasament pe teritoriul judeţului Cluj. Înaintea lui, în aprilie 2014 și președintele consiliului de la acea vreme, Horea Uioreanu, semna un certificat de urbanism. Lucrările însă nu au fost începute niciodată.

,,Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate” a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!
După patru ani, au realizat că autostrada trece prin casele oamenilor

Prima licitație pentru executarea acestui proiect a fost adjudecată în 2012, acum la patru ani distanță au realizat că de fapt traseul autostrăzii trebuie relocat.

În contextul propunerilor formulate în acest sens prin intermediul Avizului Primăriei Sînpaul nr.251/2017, certificatul de urbanism semnat de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj solicită şi impune o serie de condiţii,  precum cele referitoare la mai multe aspecte.

Relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F (există spaţiul necesar), în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea.

Se solicită ca în Proiectul Tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în Studiul de Fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată.

Se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim.

Se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500;

Al doilea contract pentru proiectare și execuție, semnat în 2016

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunța că în 26.05.2016 a fost semnat „Contractul de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 – km 25+500”.

Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitație deschisă), Asocierii IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SpA – S.C. VIAPONTE ROM S.R.L. (reprezentată, în calitate de Lider al Asocierii de IMPRESA CONSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SpA), și are o valoare totală de 446.127.400,01 lei fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din Bugetul de Stat.

În 2012 Asocierea firmelor Spedition UMB-Tehnostrade, deţinute de Dorinel Umbrărescu, a câştigat licitaţia pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri între Gilău şi Mihăieşti al Autostrăzii Transilvania. Valoarea ofertei câştigătoare a fost de 258,2 milioane de lei. Contractul a fost însă reziliat din lipsă de fonduri.

Întregul sector de Autostradă 3A2, având lungimea de 16,8 km, se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj. Traseul autostrăzii porneşte din zona Nodului Nădăşelu, de la km 8+700 şi asigura conexiunea la km 25+500 cu sectorul 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcau. La km 17+800 este prevazuta executia a cate o parcare de scurta durata pe fiecare parte a autostrazii.

Durata contractului este de 18 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 12 luni durata de execuţie a lucrărilor.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii