Închiderea Pieței Unirii îi nemulțumește pe șoferii clujeni

O mare parte a șoferilor clujeni sunt nemulțumiți de decizia primăriei de a închide circulației auto latura vestică a Pieței Unirii. Ei afirmă că această măsură va crea haos în traficul din Cluj.

Măsură luată în avantajul proprietarilor de terase

Șoferii consideră că decizia a fost luată pentru localurile care doresc să amenajeze terase.

” Cine e eminenţa cenuşie , care a considerat că e o idee bună să închideţi Piaţă Unirii? Să deviezi tot traficul , de acolo , pe la Casă de Cultură , care oricum e cel mai aglomerat punct din Cluj , arată că ori nu te duce capul , ori eşti rău intenţionat. Pentru interesul câtorva patroni de localuri , care vor terase , o să creaţi un adevărat haos în trafic. În schimb ne lipsesc spaţiile verzi , copacii , dacă stai vara în Piaţă faci insolaţie , nu e pic de umbră , doar pavaj (unii fac avere în urmă deciziilor dvs. Nici Ceauşescu nu a pus atâta beton , în Cluj , cât aţi pus dvs în 12 ani , tindem să devenim Oraşul din Beton şi 3 Copaci. Cu cât va cer oamenii să înverziţi oraşul , cu atât va înverşunaţi şi mai râdeti câte un spaţiu verde. Noi vrem parcuri şi pieţe cu spaţiu verde , nu pavaj şi terase în mijlocul oraşului. Piaţă Unirii e veşnic ocupată cu tarabe , acum o să apară şi terasele”, a sesizat un clujean

De asemenea, cei mai mulți cred că această măsură va aglomera și mai mult traficul din centrul orașului, primăria neavând alternative pentru aceste măsuri.

” Acesta e un proiect din 2006. E de mult depăşit. Nici atunci nu era viabil, dar acum nici atât. Oraşul va fi paralizat. Întîi ar fi trebuit să facă un traseu alternativ şi apoi să se apuce de aşa ceva. În Cluj circulăm cu toţii de la vest la este sau de la est la vest, şi nu este alt drum, decât prin centru. Eu am impresia că arhitecţii care au proiectat acum 11 ani acest proiect au avut în cap Clujul de altădată”, sesizează un alt clujean.

Centrul orașului este pietonal în marile orașe europene

Sunt și unii clujeni care se bucură de această măsură, afirmând că în toate orașele europene este interzisă circulația mașinilor în zona centrală. Desigur nu iau în calcul faptul că acele orașe au suficiente locuri de parcare, au centuri și alte soluții alternative pentru a traversa orașul. Chiar dacă primarul recomandă clujenilor mijloacele alternative de transport, acestea trebuie să fie alegerea fiecăruia nu să ajungi să obligi oamenii să lase mașinile acasă, deoarece nu mai au pe unde să circule și blocajele din trafic le consumă timpul și nervii.

”În oraşele moderne din Europa sunt pasaje şi şosele-inel de centură prin care traficul este redirecţionat, în Cluj nu există aşa ceva, iar să susţineţi asemenea măsuri în condiţiile în care traficul e deja sufocant, dovedeşte că nu cunoaşteţi bine situaţia. Încă o chestie: în oraşele europene transportul în comun e bine organizat şi comfortabil”, menționează un alt clujean

Amenajarea Pieței Unirii face parte unui proiect mai larg si complex în cadrul amenăjarii zonei pietonale în centrul municipiului Cluj-Napoca, care a fost gândit și proiectat unitar, dar a fost executat până acum doar parțial: Faza 1 – Bulevardul Eroilor, Faza 2 / Etapa 1 -“insula” mijlocie a Pieței Unirii. Proiectul pentru amenajarea zonei pietonale a fost selectat printr-un concurs de soluții în doua faze, organizat de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, cu sprijinul OART, în anul 2006.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii