În 10 ani clujenii ar putea circula cu metroul

Chiar dacă varianta metroului pentru Cluj-Napoca poate suna fantezist, aceasta este o soluție ce este luată în calcul pentru următorii 10 ani. Dacă ritmul de dezvoltarea al Clujului își păstrează acest ritm, nicio altă soluție nu va fi viabilă pentru oraș.

”Orizontul de timp 2030 nu exclude varianta metroului pentru Cluj, pe ruta Florești-aeroport. Această soluție va fi regândită după 2020. Pe termen mediu nicio altă soluție nu va reuși să răzbească, iar metroul va fi impus de condițiile de viață. Eu am propus cuprinderea metroului în noul PUG, dar specialiștii au prioritate, astfel că metroul nu fost  prins”, a declarat primarul Emil Boc

Clujul trebuie să aibă cel puțin 500.000 de locuitori

Și viceprimarul Dan Tarcea recunoaște că metroul va fi în viitor o soluție necesară pentru Cluj-Napoca, dacă orașul va depăși 500.000 de locuitori.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

”Partea de metrou sau de monorai va fi singura soluție. În ultimii ani traficul a crescut exponențial și dacă acest trend se menține, nicio municipalitate din lume nu poate să facă față dezvoltării, cu atât mai mult cu cât vorbim de un oraș istoric, clădirile nu pot să fie demolate. Va trebui să găsim alte soluții, una fiind și metroul. Aceasta este o soluție viabilă în măsura în care un oraș depășește 500.000 de locuitori. Nu discutăm doar de partea de investiție care este foarte mare ci si de partea de mentenanță  și până la urma banii sunt recuperați de la cei care folosesc acest mijloc de transport. Până nu vom ajunge la 500.000 de locuitori nu este fezabil un astfel de proiect. Dacă guvernanții nu înțeleg că trebuie să aloce bani pentru o centură ce să mai vorbim de proiecte care vizează strict un oraș nu cum este centura metropolitană care vizează și județele limitrofe”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea

Metroul, investiție de 700 de milioane de euro

Directorul companiei de Transport, Liviu Neag recunoaște că se justifică introducerea metroului în Cluj, dar costurile unei astfel de investiții sunt foarte mari.

”Trebuie să ne gândim la durata de finanțare și la posibilitățile reale de finanțare. Realizarea unui metrou implică o investiție de 500-700 de milioane de euro ce nu poate fi susținută de municipiu, doar de la nivel european și de la nivel național. Distanțele sunt mari, 14-20 de kilometri care justiică realizarea unei linii de metrou, dar cheltuielile sunt foarte mari”, a declarat Liviu Neag

Ce spun clujenii?

Clujenii recunosc problemele de trafic din Cluj-Napoca, dar consideră cu metroul nu este o soluție viabilă în acest moment, numărul locuitorilor fiind prea mic.

”Metrourile se construiesc în orașe cu peste 1 mil, sau în orașe turistice, unde populația se poate apropia de această valoare”.

”La 350.000 de locuitori (cu studenți cu tot ) nu trebuie metrou. Faceți peste tot o bandă de urgenta pentru transportul în comun și ați rezolvat problema”.

”Pe lângă costurile de realizare ale unui metrou, care sunt uriașe, mai sunt si costurile de întreținere care sunt la fel de mari”.

”Din păcate e clar că fără metrou (sau orice altceva care să înlocuiască mașinile prin centru) nu se mai poate ! Dacă nu metrou, atunci să facă telegondolă aeroport-Polus, sau orice ! pentru că deja durează mai mult să traversezi Clujul decât Parisul ! sau comparabil, oricum”

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii