Departamentul de Jurnalism din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării organizează a doua ediție a Zilelor Culturii Media înte 25 și 31 mai 2017.

Inițiată în 2016, această serie de evenimente se desfășoară pe perioada unei săptămâni și își propune să reunească studenți, profesioniști, profesori și cercetători din domeniile media digitală, jurnalism și comunicare și să devină un forum pentru schimbul de idei și facilitarea colaborărilor profesionale.

Conferinţe, competiţii dedicate studenţilor, work-shp-uri, festival sunt reperele unei săptămâni pline de efervescenţa specifică tinerilor.

Conferința ”Digital Media”  va găzdui o serie de prelegeri ale invitaților și workshop-uri pe tema trendurilor emergente și bunelor practici în educația, cercetarea și producția în media digitală.

  • Profesor Peter Gross, Ph.D. – School of Journalism and Electronic Media, College of Communication and Information, University of Tennesse, SUA
  • Profesor Mali Alon, Ph.D. – TILTAN School of Design Haifa, Israel
  • Profesor Ruth Oren – University of Haifa, Tiltan School of Design and Visual Communication, Israel
  • Profesor Vandana Pednekar-Magal, Ph.D. – Director, School of Communications, Grand Valley State University, SUA
  • Profesor Kay M. Losey, Ph.D. – Department of Writing, Co-Editor, MITESOL Journal, Grand Valley State University, SUA
  • Profesor Rita Glózer Ph.D. – Department of Communication and Media Studies, University of Pécs, Ungaria
  • Profesor dr. Mihai Coman – Universitatea București, România
  • Profesor dr. Georgeta Drulă – Universitatea București, România.
Workshopuri la Zilele Culturii Media

În cadrul Zilelor Culturii media se vor organiza o serie de workshop-uri destinate în special studenților, susținute profesioniști și experți, care vor trata teme de actualitate în producția media.

Workshop-urile se vor desfășura în perioada 25-31 mai 2017, după un program care urmează să fie anunțat în curând, complementând activitățile care vor avea loc în diminețile acelor zile.

Lista preliminară a workshopurilor propuse include: Digital Data Collection and Analysis using Computational Methods, Multimedia and Social Media Integrated Storytelling, Interactive Narratives and User Experience Design.

Înscrierile se pot face până la data de 20 mai 2017 printr-un mesaj în care vă exprimați interesul pentru un anumit workshop, la adresa prundaru@fspac.ro. Vă puteți înscrie la mai multe workshop-uri. În situația în care workshop-urile la care doriți să participați se vor desfășura simultan, veți fi contactați să vă exprimați preferința pentru una din opțiuni.

Festivalul Studențesc de Scurtmetraje Nonficționale

V for Visual include în selecția anuală materiale non-ficționale de scurt-metraj produse de studenți din domeniile media, jurnalism și arte ai Departamentului de Jurnalism, dar și ai altor facultăți din cadrul UBB și universități din țară. Deja la a patra ediție, festivalul include o vizionare publică a producțiilor vizuale într-una dinte sălile de cinema din Cluj-Napoca. Selecția din anii anteriori poate fi vizionată pe canalul de YouTube al festivalului.

Expoziție de fotografie de presă

În cadrul Zilelor Culturii Media, Departamentul de Jurnalism organizează o expoziție cu cele mai bune fotografii de presă ale studenților. Expoziția va fi vernisată în prezența unor fotojurnaliști profesioniști și profesori de fotografie.

Competiţie

În contextul unei piețe digitale globale care se schimbă cu mare viteză, genurile tradiționale evoluează și noi formate de conținut apar în fiecare an. Competiția Content++ adresează o provocare studenților din domeniile media, arte, jurnalism, comunicare sau chiar informatică și inginerie de a crea noi conținuturi digitale interactive inovative care să atragă interesul publicului în noi moduri. Propunerile de proiecte sunt încurajate în următoarele secțiuni:

Online Long-form Writing și Multimedia Story

Vor intra în competiţie articole jurnalistice de mari dimensiuni (1000 de cuvinte) cu conținut media bogat (foto, grafică, inserturi audio și video) publicate în mediul online.

Data Journalism și Information Visualisation

Au fost înscrise materiale jurnalistice care utilizează date colectate din mediul online sau din surse de date publice pentru a spune o poveste, pentru a releva structuri și fenomene prin intermediul analizei și reprezentării datelor prin infografice (interactive) care utilizează creativ rezultate ale unor studii/analize pentru a livra informația într-un mod vizual atractiv și intuitiv;

Interactive Storytelling și Social Media Integrated Storytelling

Această secăiune este dedicată narațiunilor non-ficționale care includ elemente de interactivitate la nivelul navigării conținutului textual sau multimedia sau narațiuni non-ficționale construite în jurul conținuturilor publicate în social media.

Integrated Journalism și Online Radio Journalism – reportaje audio/video însoțite de text și imagini foto sau galerii, publicate în mediul online.

Innovative Online Content Publishing

Este dedicat proiectelor ample de publicare de conținut în mediul online care inovează la nivelul concepției, producției, integrării sau distribuției mesajelor multimedia.

Sesiunea de comunicări a studenților: “Media și societate: Modele, reprezentări și fenomene curente” 

Sesiunea de comunicări a studenților se va afla la a XI-a ediție în 2017. Ca în anii anteriori, acest eveniment multilingvistic unic va reuni studenți din programele de studiu în limbile engleză, română, maghiară și germană. Ei își vor prezenta proiectele de cercetare, vor primi comentarii din partea juriului și vor putea discuta posibilități de extindere și continuare a cercetării.

Comitetul de organizare al acestor evenimente este compus din prof. univ. dr. Elena Abrudan, conf. univ. dr. Andreea Mogoș, lect. dr. Rareș Beuran, lect. dr. Radu Meza, lect. dr. Gyorffy Gabor, conf. dr. Cristina Nistor, lect. dr. Andrei Costina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here