Cel mai important eveniment al scenelor lirice românești este pentru al doilea an consecutiv pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Operele din Cluj au adunat o mulțime de nominalizări la Gala Operelor Naționale. Opera Națională Română a primit 7 nominalizări iar Opera Maghiară 5 nominalizări.

Invitatul special al Galei Premiilor Operelor Naţionale este celebrul tenor Juan Diego Flórez, care va cânta pentru prima dată pe o scenă din România. Marele Premiu al Galei îl va primi celebra soprană de origine română, doamna Marina Krilovici.

Evenimentul va fi transmis în direct la TVR 3, Radio România Cultural și pe site-ul instituției www.operanb.ro , începând cu ora 19:00.

NOMINALIZĂRI GALA PREMIILOR OPERELOR NAȚIONALE EDIȚIA A V-A

  1. 1. Cel mai bun spectacol de operă:

Bal mascat” de Giuseppe Verdi Opera Națională București

Forța destinului” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

Macbeth” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

  1. 2. Cel mai bun regizor:

Alice Barb pentru regia spectacolului “Forța destinului” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

András Kürthy pentru regia spectacolului “I puritani” de Vincenzo Bellini Opera Națională Română Cluj-Napoca

Matteo Mazzoni pentru regia spectacolului “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini Opera Națională București

  1. 3. Cel mai bun dirijor:

Ciprian Teodorașcu Opera Națională Română Iași Opera Națională București

Marcello Mottadelli Opera Națională București

Giuseppe Sabbatini Opera Națională Română Cluj-Napoca

  1. 4. Cel mai bun solist liric:

Iurie Gîscă pentru rolul “Macbeth” din spectacolul “Macbeth” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Adorján Pataki pentru rolul “Cavaradossi” din spectacolul “Tosca” de Giacomo Puccini Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Lucian Petrean pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi Opera Națională București

  1. 5. Cea mai bună solistă lirică:

Brigitta Kele pentru rolul “Mimi” din spectacolul “La Bohème” de Giacomo Puccini Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Bianca Mărgean pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi Opera Națională București

Irina Săndulescu Bălan pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski Opera Națională Română Cluj-Napoca

  1. 6. Cele mai bune decoruri:

MATTEO MAZZONI pentru concepția decorului din spectacolul “Bărbierul din Sevilla” de Giachino Rossini Opera Națională București

MARIA MIU pentru concepția decorului din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI pentru concepția decorului din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff Opera Națională Română Iași

  1. 7. Cele mai bune costume:

MARIA MIU pentru concepția costumelor din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI pentru concepția costumelor din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff Opera Națională Română Iași

CARLA RICOTTI pentru concepția costumelor din spectacolului “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev Opera Națională București

  1. 8. Cel mai bun spectacol de balet:

“Revelația trupului” coregrafia Melinda Jakab Opera Maghiară din Cluj-Napoca

“Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev coregrafia Renato Zanella Opera Națională București “Zorba” de Mikis Theodorakis coregrafia Lorca Massine Opera Națională Română Cluj-Napoca

  1. 9. Cel mai bun debut liric masculin:

Jean Kristof Bouton pentru rolul “Escamillo” din spectacolul “Carmen” de Georges Bizet Opera Națională Română Iași

Csaba Sándor pentru rolul “Don Giovanni” din spectacolul “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Cătălin Țoropoc pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi Opera Națională București

  1. 10. Cel mai bun debut liric feminin:

Anastasia Cușnir pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Irina Iordăchescu pentru rolul “Butterfly” din spectacolul “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini Opera Națională București

Bianca Mărgean pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi Opera Națională București

  1. 11. Cel mai bun coregraf:

Melinda Jakab pentru coregrafia spectacolului “Revelația trupului” Opera Maghiară din Cluj-Napoca Ioan Tugearu pentru coregrafia spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff Opera Națională Română Iași

Carlos Vilán pentru coregrafia spectacolului “Amorul Vrăjitor. Tricornul” de Manuel de Falla Opera Națională București

  1. 12. Cel mai bun solist de balet:

ROBERT ENACHE pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev Opera Națională București

DAN HAJA pentru rolul “Zorba” din spectacolul Zorbade Mikis Theodorakis Opera Națională Română Cluj-Napoca

OVIDIU MATEI IANCU pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev Opera Națională București

  1. 13. Cea mai bună solistă de balet:

CRISTINA DIJMARU pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev Opera Națională București

Ada González pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev Opera Națională București

LIANA TALOȘ pentru rolul “Madame Hortance” din spectacolul Zorbade Mikis Theodorakis Opera Națională Română Cluj-Napoca

  1. 14. Cel mai bun spectacol românesc:

Motanul Încălțat” de Cornel Trăilescu Opera Națională Română Cluj-Napoca