Potrivit unui studiu derulat recent de Imobiliare.ro, potențialii cumpărători de locuințe din România se împart, în mare, în trei categorii: cea dintâi, etichetată „Eficientul”, reprezintă 30% din totalul clienților, în vreme ce „Analiticul” deține o pondere de 19% din total; „Relaxatul” este, de departe, cea mai bine reprezentată tipologie, cu o cotă de 51%. Care sunt, mai exact, trăsăturile fiecărei categorii?
Tipologia cel mai bine reprezentată dintre cele trei, anume „Relaxatul”, cuprinde persoane stabile, orientate către viața de familie. Acestea au nevoie de un upgrade la situația loc locativă actuală, pun accentul pe găsirea rapidă a unei proprietăți și sunt (relativ) ușor de mulțumit. De menționat este că termenul „relaxat” se referă aici la flexibilitatea în ceea ce privește așteptările avute de la o casă și nu atitudinii vizavi de achiziția în sine!
Tipologie | București | Brașov | Cluj-Napoca | Constanța | Iași | Timișoara |
Eficientul | 18% | 24% | 28% | 15% | 16% | 16% |
Relaxatul | 48% | 53% | 44% | 72% | 38% | 54% |
Analiticul | 33% | 23% | 28% | 13% | 46% | 30% |