La sediul Primăriei comunei Florești, a fost inaugurat joi, 13 octombrie 2016, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP), un proiect al autorităţilor locale sprijinit de Consiliul Judeţean Cluj prin intermediul instituţiei sale subordonate – Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie care va și coordona metodologic activitatea angajaților acestei noi structuri de evidență a persoanelor.
Activitatea noului serviciu local de evidenţă a persoanelor din Floreşti va debuta efectiv începând cu data de luni, 17 octombrie a.c., urmând a fi deserviţi toți cei 30.279 de cetăţeni înregistrați ai comunei Floreşti şi ai satelor aparţinătoare, care nu vor mai fi astfel nevoiţi să se deplaseze în municipiul Cluj-Napoca pentru obţinerea unui nou act de identitate. Acest fapt va duce, în mod evident, la o diminuare substanţială a cheltuielilor prilejuite de acest demers, la micşorarea timpului de aşteptare pentru eliberarea unui act de identitate, dar, mai ales, la micşorarea numărului persoanelor care din diverse motive continuă să păstreze acte de identitate cu valabilitate expirată sau care nu îşi oficializează adresa de domiciliu în concordanţă cu modificările adoptate de autorităţile locale.
„Mă bucur că, la finalul unor proceduri destul de complicate am reușit, iată, alături de reprezentanții Primăriei Florești, să concretizăm acest demers prin care aducem activitatea de eliberare a actelor de identitate la nivelul cel mai apropiat de cetăţean. Iniţiativa noastră nu se oprește însă aici deoarece, în perioada imediat următoare, vom analiza posibilitatea unei noi rearondări a localităților astfel încât locuitorii din nu mai puțin de patru comune învecinate să apeleze la acest serviciu nou înființat, cu avantajele de rigoare pentru cetăţenii în cauză şi pentru serviciile astfel degrevate”, a declarat domnul Alin Tişe, Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
Reamintim faptul că, potrivit inițiatorilor acestui demers, necesitatea înfiinţării SPCLEP Florești în subordinea Consiliului Local al comunei a rezultat în urma multiplelor activităţi de îndrumare şi control metodologic efectuate la nivelul Primăriei Floreşti de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, care a constatat faptul că există un număr mare de cetăţeni care solicită servicii Primăriei fără a deţine documente de identitate valabile. De asemenea, până la înfiinţarea acestui serviciu public nu exista, la nivelul autorităţii locale, o situaţie clară a numărului, structurii sau mişcării populaţiei pe teritoriul acestei comune din apropierea municipiului Cluj-Napoca, lucru care afecta modalitatea de fundamentare şi implementare a unei politici publice locale.