Polițiștii locali au identificat 11 persoane care deţineau porci fără respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, aproximativ 50 de capete nefiind trecute în evidenţa unui medic veterinar, unele dintre aceste exemplare fiind crescute în condiţii insalubre, fără a fi respectate normele de protecţie şi bunăstare a animalelor.

În prezent se lucrează salubrizarea zonelor afectate, iar cei 50 de porci au fost luaţi în evidenţa medicului veterinar zonal, urmând a fi crotaliaţi şi vaccinaţi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare. De asemenea, pentru stingerea focarului, se  efectuează lucrări specifice de deratizare şi dezinsecţie a zonei.

În timpul verificărilor a fost depistat cadavrul unui porc necrotaliat în şanţul de pe marginea carosabilului. S-a dispus ridicarea acestuia de pe domeniul public printr-o firmă specializată şi abilitată pentru acest tip de activitate

Acțiunea a avut ca scop informarea și somarea populației cu privire la consecințele pe care le pot avea practicarea unor activități neautorizate, precum creșterea necorespunzătoare a animalelor.

Au fost efectuate verificări și în ceea ce privește stingerea focarelor de trichineloză în zona Platanilor – Pata Rât. Acțiunea organizată de Primăria Cluj-Napoca s-a desfășurat în colaborare cu Secţia 7 Poliţie Someşeni din cadrul Poliţiei Municipiului Cluj-Napoca (I.P.J. Cluj), Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Cluj, Direcţia Sanitar Veterinară şi Pentru Siguranţa Alimentelor Cluj și Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj.

Polițiștii locali din cadrul Serviciului Control Protecţia Mediului au demarat o serie de verificări privind deţinerea contractelor de salubritate, precum și modul de gestionare a apelor uzate la imobilele situate în zonele unde nu există reţea de canalizare (existenţa şi utilizarea corectă a foselor septice şi a microstaţiilor de epurare). Verificările au fost realizate  pe străzile Câmpului,  D.D. Roşca şi Toamnei.

Polițiștii locali au identificat un proprietar care nu deținea contract de salubritate, iar în acest caz au dispus, prin procesul verbal de constatare a contravențiilor, încheierea unui astfel de contract în termen de 3 zile. Au fost transmise somații pentru locatarii imobilelor din zonă, aceștia fiind invitaţi să se prezinte la Primărie pentru a prezenta actele doveditoare ale datei ultimei vidanjări.

În cursul controlului nu s-au constatat deversări de ape menajere sau fose septice în pericol de revărsare. Acţiunea continuă în aceste zile, în scopul verificării tuturor imobilelor, urmând ca persoanele care încalcă regulile prevăzute de actele normative în vigoare privind administrarea apelor uzate să fie sancţionate contravenţional în baza H.C.L. nr. 191/2009 privind buna gospodărire a municipiului Cluj-Napoca, respectiv O.U.G. nr. 195/2005 pentru protecţia mediului.