Primarul Emil Boc a declarat că se caută soluții pentru traficul dintre Florești și Cluj. Astfel că până la finalizarea centurii metropolitane, primarul Șulea a demarat lucrările la centura de Sud.

”Se face centura mică a Floreștiului, centura Sud ce iese la Valea Gârbăului. Noi am asfaltat deja cei 8 kilometri, sunt pregătiți pentru a asigura intrarea de pe centură până la capătul Mănășturului. Este o mică soluție care va ajuta puțin, este un pansament care ajută nu încurcă. Domnul Șulea s-a ținut de cuvânt, deși a întâmpinat multe probleme tehnice, a demarat construcția acelei mini centuri”, a declarat Emil Boc.

Primarul Emil Boc a dat asigurări că se va realiza și modernizare porțiunii de drum spre Făget.

”Noi avem planuri să termin și partea de la Sfântul Ion spre Făget pentru ca cine vine dinspre Florești și vrea să meargă în acea direcție să nu mai intre în oraș. Acolo avem multe probleme legate de proprietăți, de canalizare, de expropieri, dar se lucrează”, potrivit edilului.

Cel mai important proiect este însă centura metropolitană, proiect pe care primarul este hotărât să îl demareze de la Cluj.

”Centura metropolitană a Clujului, 38 de kilometri trebuia să fie începută de guvern acum doi ani. Comisia europeană de transport a înțeles că este cea mai aglomerată arteră din țară, peste 70.000 de mașini circulă zilnic, fiind mai aglomerată decât București-Otopeni, și au alocat bani. Din nefericire în doi ani de zile Ministerul Transporturilor care are obligația legală să facă această centură nu a făcut nimic. Și atunci noi am zis să fim constructivi, să ne dea șansa să facem noi studiul de fezabilitate pentru ca mai apoi să poată fi începute lucrările. Se pierd banii europeni după 2020 dacă nu vor fi începute lucrările. Am făcut o hârtie oficială la Ministerul Transporturilor în care am solicitat să ne dea dreptul să facem noi studiile pentru centura metropolitană. Mai mult decât atât centura este pe raza comunelor Florești, Gilăau, Cluj și Apahida. Am vorbit cu primarii din aceste comune, toți sunt de acord ca sub coordonarea Clujului să ne asumăm realizarea studiului de fezabilitate. Vom preda acest studiu la Ministerul Transporturilor pentru ca mai apoi să demareze licitația de proiectare și execuție. Într-un an jumătate, maxim doi acest lucru se poate finaliza, și rămân 3 ani pentru execuție, deoarece putem utiliza banii până în 2023. Ar exista o șansă la limită să se cheltuie acești bani dacă Ministerul Transporturilor va fi de acord. Ministrul Nica de la Ministerul fondurilor europene a fost de acord să ne ajute să încerce să mute o parte din bani de la Ministerul Transporturilor pentru a acoperi măcar o parte din costul acestor studii. Vom debloca astfel Clujul pe dezvoltare economică și vom oferi o altă variantă de mobilitate. Dacă noi nu facem ceva, Bucureștiul nu va face în locul nostru. Există o deschidere și din partea domnului ministru Stroe să ne dea nouă dreptul să facem acest studiu. Noi suntem pregătiți, am pus bani în buget la rectificarea bugetară pentru consultanță în vederea realizării caietului de sarcini și a studiului de fezabilitate”, a explicat primarul Emil Boc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here