Primăria Cluj-Napoca a organizat azi dezbaterea privind bugetul aferent anului 2018, iar una dintre principalele priorități este decongestionarea traficului.

În acest sens, municipalitatea va demara construcția a noi parkinguri, va continua proiectul benzilor dedicate transportului în comun, va achiziționa noi mijloace de transport în comun, va demara studiile în vederea realizării pasajelor supraterane în zona sensului giratoriu din Mărăști și pe Tăietura Turcului, va reabilita poduri, va amenaja noi sensuri giratorii și va lărgi străzi.

Puțini clujeni au fost prezenți la dezbatere, nici ora nu a fost însă cea mai potrivită, ora 14:00 într-o zi de luni.

Una dintre propunerile venite din partea lui Adrian Costina de la platforma civică Demos a vizat tocmai măsuri de decongestionare a traficului.

”Elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția unor noi linii de tramvai care să lege gara de cartiere, plus o linie care sa treacă prin centru. Sunt exemple în majoritatea orașelor europene, cu topografie similară Clujului (Graz, Zagreb, Stuttgart). Datorită investițiilor accelerate în zona Gheorgheni (facultăți, cămine studențești, centre comerciale, birouri, clădiri administrative, parcuri sportive, blocuri de locuințe) este necesar un mijloc de transport rapid și ecologic, capabil să transporte un număr mare de oameni, așa cum este tramvaiul. Prioritar ar fi strada Dorobanților unde exista loc suficient pentru linie dedicată tramvaiului). Se pot folosi bani europeni din acest exercițiu bugetar”, a propus Adrian Costina.

Directorul Companiei de Transport Liviu Neag a declarat că până la introducerea tramvaiului, o soluție ar putea fi introducerea troleibuselor pe strada Dorobanților.

”O soluție ar fi să o redăm transportului public. În acest moment pe strada Dorobanților avem o singură linie, 46B care face legătura între Zorilor și IRA. Propunerea noastră ar fi introducerea troleibuzelor. Strada Dorobanților este pregătită pentru troleibuze. Înainte de tramvai putem să introducem troleibuz. În Cluj s-a dezvoltat transportul electric nepoluant înainte de 1990. Extinderea transportului electric este curpinsă și în studiul de mobilitate. Intenționăm să extindem acest tip de transport pe străzile Brâncuși, Fabricii, Calea Florești”, a declarat Neag.

Primarul Emil Boc a declarat că orice propunere care încurajează extinderea transportului în comun are susținerea primăriei.

”Orice variantă care presupune extinderea transportului în comun va avea susținere din partea primăriei. Extindem liniile dedicate, avem în pregătire o aplicație cu privire la timpul de sosire in stații, se lucrează din noiembrie la această aplicație. Deocamdată ne-am oprit la Moților, dar nu ne vom opri de tot. Specialiștii ne vor da soluții pentru a continua acest proiect. Dezbatere e grea, dar viitorul încolo merge pentru a evita greșelile celor din vest. Trebuie să avem capacitatea să învățăm și să oprim sufocarea cu mașini. Niciodată nu vor fi suficiente spații și parkinguri pentru mașini, dar poate fi spațiu pentru zone de agrement, biciclete, car sharing, ne îndreptăm spre o lume mai sănătoasă.”, a declarat Boc.