Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere refuză să deschidă circulației tronsonul trei al autostrăzii Sebeș-Turda, chiar dacă acesta este finalizat. Sunt atât de puțini kilometri de autostradă încât autoritățile ar trebui să se grăbească să le ofere șoferilor.

”Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere caută nod în papură constructorului, se ascunde după legislație interpretând strâmb Regulamentul de Recepție și nu deschide lotul 3 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, deși acest tronson este gata! Face acest lucru la aproape un an de la finalizarea lucrărilor pe A1 între Dumbrava și Margina (parte din Lugoj-Deva lot 2), segment perfect funcțional din decembrie 2016 care a fost deschis circulației abia în martie 2017 datorită unor "șanțuri lipsă"”, potrivit Pro Infrastructura.

Potrivit celor de la CNAIR mai există aspecte pe  care constructorul trebuie să le soluționeze înainte să se facă recepția și tronsonul de autostradă să fie deschis circulației. O altă variantă ar fi că de fapt CNAIR dorește inaugurarea împreună a tronsoanelor 3 și 4 ale A 10 Turda-Sebeș.

”După cum se vede clar în imaginile din aer realizate acum două zile, constructorul (Tirrena Scavi) s-a ținut de promisiunea publică făcută directorului CNAIR Ștefan Ioniță și a finalizat lucrările. Însă, în stilul caracteristic, CNAIR nu s-a prezentat la recepționarea lor. Săptămâna trecută, la SCS Transport din cadrul CM POIM, dl Director General Adjunct Sorin Dicu declara public (la o întrebare directă adresată de noi, API) că se va efectua recepția pe 28 noiembrie. Dar astăzi comisia de recepție nu și-a făcut simțită prezența! Au apărut totuși doi reprezentanți ai CNAIR care se plâng că asfaltul de pe poduri nu are rețeta aprobată (ci una superioară calitativ celei aprobate), că becurile nu sunt cu LED ci cu sodiu (CNAIR a aprobat soluția cu sodiu!), aceștia amenințând că nu se va face recepția decât dacă totul este finalizat până la ultimul fir de iarbă sau ghiveci de flori din spațiile de servicii”, informează Pro infrastructura.